Jeg udvikler en lydapplikation hvor man under afspilning af et lydklip skal have mulighed for at se hvor i klippet man er (i ved - en streg der flytter sig). Det burde være meget simpelt, men hvordan ville I gøre det?
Jeg har prøvet simpelthen at tegne en streg oven i selve den grafiske representation af signalet, og efter hvert step erstattet den gamle streg med de pixels der var der før. Disse steps reguleres af en timer, men der er noget galt for selvom jeg har indstillet timeren efter samplings frekvensen af signalet kører min curser langsommere end lyden (faktor ca. 1.3).
Jeg bruger en alm. PictureControl (moveto, lineto, setpixel osv...)
bertelbrander -> det skal helst være en linie der er oven i selve den grafiske repræsentation (som man kender det fra alle andre lydprogrammer programmer)
Prøv at beskrive hvoran du vil have din "cursor" skal se ud.
Synes godt om
Slettet bruger
10. juli 2007 - 13:35#6
Hej igen. Sorry jeg er så langsom, men spørgsmålet er sådan set stadig aktuelt...
Jeg har et windue (altså et rektangel) hvor jeg har en grafisk representation af et lydsignal - det er vist med gennemsnits amplitude indenfor nogle små tidsintervaller, men det er ikke så vigtigt. Det er sådan at tiden 0 svarer til det der vises helt til venstre i vinduet og lydsignalets slutning vises så helt til højre. Alt det er tegnet med linier sådan som jeg beskriver i spørgsmålet.
Det jeg gerne vil have er at når lyden afspilles, så kan man i billedet følge med i afspilningen, altså se hvor i klippet man er nu. Dette vil jeg gerne vise ved en form for markør som når klippet starter bevæger sig startende helt ude i venstre side og når klippet slutter har den bevæget sig helt ud i højre side. Og denne markør havde jeg tænkt kunne være en lodret linie (f.eks 2 pixel tyk) som fylder hele højden af vinduet.
Problemet med at tidssynkroniseringen mellem lyd og markør, tror jeg jeg må leve med - nu er problemet nærmere at den markør jeg har fået lavet ser ud som om en hakker når den flytter sig. Det skal siges at den måde jeg animerer den på er ved at tegne en ny markør og fjerne den gamle.
Kan jeg på en eller anden måde lave det så jeg har eet objekt som rent faktisk flytter sig? Findes der nogle klasser som kan animere controls og få dem til at flytte sig på en pæn måde fra et sted til et andet (du ved smoooth)...?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.