Avatar billede sorenstrom Nybegynder
18. april 2007 - 17:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af kode

Jeg har lavet et regneark, som bliver brugt af seks forskellige brugere på seks forskellige lokationer.
Nu har jeg lavet en ændring i koden, og vil gerne have opdateret regnearkene hos de forskellige brugere, uden at de mister de data, der allerede er indtastet i arkene.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
18. april 2007 - 17:57 #1
Jeg skylder måske at sige, at koden ligger i en Userform
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. april 2007 - 19:50 #2
Du kan godt - via kode - åbne en eksisterende Excel-fil, fjerne al kode i den og erstatte den med den nye.

Men måske var det en idé at lave en add-in (.xla) i stedet for? På den måde kan du fremover opdatere koden uden at skulle "pille" i brugernes eksisterende filer.

Har du adgang til de eksisterende filer, der (uanset løsning) skal opdateres eller er det kun de respektive brugere, der har det?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
21. april 2007 - 20:02 #3
Nej. Jeg har ikke adgang til filerne. Filerne bruges lokalt på en bærbar computer.
Men det lyder da godt, hvis det er muligt at lave en add-in. Så kan jeg jo bare sende brugerne en ny add-in, når der er opdateringer i koden. Har jeg ret i det?

Vil du fortælle mig, hvordan jeg laver en add-in?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. april 2007 - 20:15 #4
Ja, det har du ret i.

Faktisk laver du en Excel-add-in mere eller mindre på samme måde, som du har lavet din Excel-fil nu; den skal blot "kun" indeholde koden. Når du derefter gemmer filen, skal du et stykke ned i filtype-listen (nederst hos mig) - *.xla.

Der er så flere forskellige muligheder for at placere/registrere filen hos brugerne, afhængig af forskellige ting. Den kan f.eks. tilføjes som add-in hos brugerne eller placeres i brugernes startfolder/alternative startfolder.

Hvis nu du er "rigtig fræk", kan du lade denne add-in fjerne den eksisterende kode i de eksisterende filer (men sørg for, at du har noget at tjekke på i filerne, så du ikke får fjernet noget i forkerte filer). Vær opmærksom på, at der hos brugerne skal være givet adgang til vba-projekter, hvis du vil lave dette stunt.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. april 2007 - 20:30 #5
Er du kommet videre med dit opdateringsprojekt? Eller planerne for det?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
25. april 2007 - 20:50 #6
Jeg er lige blevet forhindret et par dage, men er på banen igen og skal fundet ud af, hvordan jeg laver en add-in.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. april 2007 - 23:01 #7
Står lige ovenover - men sig til, hvis du skal have yderligere hjælp/info/forklaring.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
03. oktober 2013 - 20:01 #8
luk