Avatar billede rfg Nybegynder
18. april 2007 - 17:34 Der er 3 kommentarer

Drop Down

Hej eksperter!

Jeg har et lille script til at insætte data ind i min database.
Jeg kan godt få den til at insætte den data jeg skriver min tekst felter, men hvordan får jeg mit drop down til at virke så den også indsætter dataen i databasen.

Og lige et lille tillægssprøgsmål, hvordan tjecker jeg at der er blevet indtastet noget data i felterne inden jeg tilføjer det?

Jeg vil gerne se noget kode :)

Har smidt min egen kode nedenunder...

-- KODE --

<?
include_once("connect.php");

mysql_query("INSERT INTO weapons (fnavn, enavn, alder, interresse) VALUES ('$_POST[fnavn]', '$_POST[enavn]', '$_POST[alder]', '$_POST[interresse]')") or die(mysql_error());

?>
<FORM METHOD=POST ACTION>
Fornavn <INPUT TYPE=text NAME="fnavn">
<BR>
Efternavn: <INPUT TYPE=text NAME="enavn">
<BR>
Alder: <INPUT TYPE=text NAME="alder">
<BR>
Interresse:
<select>
    <option value="DF">Dansk Fodbold</option>
    <option value="SP">Spansk Fodbold</option>
</select>
<BR>
<INPUT TYPE=submit VALUE="Add">
</FORM>

-- KODE --
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. april 2007 - 18:15 #1
Spørgsmål 1:
Du skal sætte et navn på din: <select>
<select name="fodboldValg">

Og for at teste om der er data i felterne, kan du lave:

if(empty($_POST['fnavn']))
{
echo 'Fornavn er ikke udfyldt';
}
else
{
echo 'Fornavn er ok...';
}
Avatar billede rfg Nybegynder
18. april 2007 - 21:58 #2
Doh, ja kan godt se at det første sprøgsmål gave sig selv :)

Men har lidt problemer med at validere felterne..
Jeg har problemet at den i øjeblikket indsætter tomme felter i databasen, selv når jeg bare loader scriptet.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg laver så den ikke indsætter tomme felter når jeg loaded scriptet og hvordan jeg validere felterne inden de bliver sendt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. april 2007 - 08:01 #3
Du kunne lave:

if(empty($_POST['fnavn']) || empty($_POST['enavn']) || empty($_POST['alder']) || empty($_POST['fodbold']))
{
echo 'Alle felter er ikke udfyldt';
}
else
{
mysql_query();//Dit kald til INSERT INTO.
}