Avatar billede webint Nybegynder
18. april 2007 - 17:13 Der er 4 kommentarer

antal dage udfra time()

hej, jeg får et output fra min mysql som er time() format.. hvordan finder jeg ud af hvor mange dage siden brugeren har været oprettet i??
Avatar billede steen-h Mester
18. april 2007 - 17:26 #1
Avatar billede mantichora Nybegynder
18. april 2007 - 18:39 #2
Du kan vel bare trække $oprettet_tid fra strtotime("now"), og så dividere tallet det med 86400 - det burde give dage.
Avatar billede intenz Novice
18. april 2007 - 18:39 #3
<?
$database_output = "et_timestamp";
$nu = time();

$antal_dage = floor(($nu-$database_output)/(60*60*24));
?>

Forklaring:
Ved at trække $nu (tiden nu som timestamp) fra det du har gemt, finder du forskellen i sekunder.
Ved at dividere det med antal sekunder på et døgn (60*60*24) finder du antal dage.
For at undgå antal dage står som f.eks. 10,42 laves floor(); så det bare bliver 10 dage.
Avatar billede johan.o Nybegynder
20. april 2007 - 23:42 #4
Jeg tror det er bedre at bruge round() istedet for floor(), da du ellers vil få en dag for lidt hvis perioden kun strækker sig over skiftet til sommertid, hvor der jo er en time 'for lidt' istedet for for meget.

Mvh. Johan