Avatar billede sir_xxx Nybegynder
31. maj 2001 - 07:17 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Sætte cookie

Hvordan sætter jeg en cookie, som husker hvad man har skrevet i et input felt??
<input type..........value=\"???\">
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. maj 2001 - 07:22 #1
setCookie(\"cookienavn\",$feltnavn,time()+237663);  // mange sekunder ud i fremtiden

På efterfølgende sider er værdien kendt som $cookienavn
Avatar billede lauer Nybegynder
31. maj 2001 - 08:11 #2
Der skal altså efter Eriks cookie skrives

<input type..........value=\"<?=$cookienavn ?>\">
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. maj 2001 - 08:22 #3
Nej, egentlig ikke. På samme side, som cookien bliver sat, er der ikke en
$cookienavn - det er der på efterfølgende sider. Det jeg sprang over var
at der på foregående side skulle være en form med

<input type=\"text\" name=\"feltnavn\">
Avatar billede alvion Nybegynder
31. maj 2001 - 08:24 #4
Lige for at sir_xxx ikke pludselig står med bukserne nede: På de efterfølgende sider *kan du ikke være sikker på*, at værdien er kendt som $cookienavn. Det kommer an på en bestemt indstilling i PHP nemlig \"register_globals\".

Alle cookies kan findes i array\'et $HTTP_COOKIE_VARS[\"cookienavn\"] - det kan de altid.

Hvis nu indstillingen \"register_globals\" er sat = \"on\", så kan du *også* bruge $cookienavn

Det er vigtigt at vide, hvis du ikke selv styrer din egen webserver. Det webhotel du har valgt KUNNE køre med \"register_globals = off\"

Det ville du f.eks. opleve hvis du havde webhotel hos mig... :-)
Avatar billede htx98i17 Professor
31. maj 2001 - 09:34 #5
alvion -> hvorfor sætte den til off ? (jeg spørger fordi jeg ik aner en shit om det) :))
Avatar billede sir_xxx Nybegynder
31. maj 2001 - 09:50 #6
Jeg lavede den her, for at se om det virkede:

<?
setCookie(\"cookienavn\",$feltnavn,time()+237663);
if($id == 1){
    ?>

<form action=\"<? print(\"$PHP_SELF\"); ?>?id=2\" method=\"post\">
<input type=\"text\" name=\"feltnavn\" value=\"<?$cookienavn?>\"></form>
        <? } ?>
        <? if($id == 2){
        ?>
Hejsa du hedder: <?=$feltnavn?>
            <? } ?>

Og det gjorde det ikke...
Hva gør jeggalt???
Avatar billede sir_xxx Nybegynder
31. maj 2001 - 09:51 #7
DOH

Glemte lige en =
Avatar billede alvion Nybegynder
31. maj 2001 - 09:52 #8
Hastighedsoptimering.

Når register_globals er sat til on skal alle værdier i

$HTTP_GET_VARS, $HTTP_POST_VARS, $HTTP_SERVER_VARS, $HTTP_ENV_VARS, $HTTP_POST_FILES, $HTTP_COOKIE_VARS og $HTTP_SESSION_VARS

oprettes med særskilte variable. Det tager selvfølgelig noget tid for PHP-kernen ($HTTP_SERVER_VARS alene indeholder typisk 30-40 variable), og det skal ske hver eneste gang en side loades. Hvis du ikke bruger mere end et par af disse variable hver gang, er det jo spildtid.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
31. maj 2001 - 09:53 #9

<?
if ($felt1) {
setCookie(\"felt\",$felt1);
}

$kage = $HTTP_COOKIE_VARS[\"felt\"]

?>

<form action=\"<?=$PHP_SELF;?>\" method=\"post2>
<input type=\"text\" name=\"felt1\" value=\"<? echo $kage ?>\"><br>
<input type=\"submit\" name=\"sub\" value=\"bla\">
</form>
Avatar billede htx98i17 Professor
31. maj 2001 - 09:53 #10
du skal også skrive <?php =$cookienavn ?> i value...
Avatar billede htx98i17 Professor
31. maj 2001 - 09:54 #11
alvion-> OK, I see...