Avatar billede atra Nybegynder
17. april 2007 - 22:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CDONTS Mail Problem

hey

Jeg har fået et problem med form mail jeg er igang med.
Den medfølgende kode virker fint så længe at ObjMail.To er udkommenteret men så kan jeg ikke se afsenderens email :-( er der en der har en ide til hvad der er galt ?

Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
            objMail.Host = "mailout.one.com"
            objMail.From = "mail@mitdomæne.dk"
            objMail.To = Request.Form("afsender")
            objMail.Subject = Request.Form("emne")
            objMail.Body = Request.Form("textmail")
            objMail.Send
          Set objMail = Nothing
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. april 2007 - 22:30 #1
Den hedder da "Recipient", og ikke "To"..? Eller objMail.AddRecipient request.form("afsender")..

Men det skal vel heller ikke være request.form("afsender"), men request.form("modtager")... ? :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. april 2007 - 22:33 #2
Hmm.. Det skal være ".To": http://www.devasp.com/Samples/mail.asp

Prøv lige det her:

Response.Write "TO: *" & request.form("afsender") & "*"
Response.End ' UDSKRIVNING STOPPER HER OG MAILEN SENDES IKKE!
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
            objMail.Host = "mailout.one.com"
            objMail.From = "mail@mitdomæne.dk"
            objMail.To = Request.Form("afsender")
            objMail.Subject = Request.Form("emne")
            objMail.Body = Request.Form("textmail")
            objMail.Send
          Set objMail = Nothing

Så skulle den f.eks. skrive:

TO: *hans@hansen.dk*

hvis man indtaster "hans@hansen.dk" i feltet med navnet "afsender".

Læg mærke til Response.End linien.. :-)
Avatar billede atra Nybegynder
18. april 2007 - 17:35 #3
ja jeg ville også gerne bruge "modtager" .TO men fik fejl og kontaktede one.com de sagde at mit .From altid skal indeholde min mail og ikke afsenderens.
så troede jeg at jeg skulle sætte afsenderen ind i .TO feltet men så virker det ikke.
og det er jo rart hvis man kunne få vist den email som afsenderen har :-)
Avatar billede atra Nybegynder
18. april 2007 - 17:41 #4
kørte lige lige det du sendte og den udskriver afsenderen fint :-) men sender jo selvfølgelig ikke mailen
Avatar billede atra Nybegynder
18. april 2007 - 18:06 #5
Jeg har løst mit problem på følgende måde udskriver bare "afsender" samt selve mailen i Mail.body  :-) men tak for hjælpen :-)
Lukker igen!

Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
            objMail.Host = "mailout.one.com"
            objMail.From = "mail@mitdomæne.dk"
            objMail.To = Request.Form("afsender")
            objMail.Subject = Request.Form("emne")

          objMail.Body = "Afsender: " & Request.Form("afsender") & "<br>" & "<br>" & Request.Form("textmail")

objMail.Send
          Set objMail = Nothing