Avatar billede zybe Nybegynder
17. april 2007 - 12:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Div z-index og flash

Hej

Har et lille problem.

Har lavet 2 div'er begge med z-index. Den nederste indeholder en flash baggrund, og div'en ovenpå skal indeholde noget tekst indhold.

Først virkede det slet ikke hverken i IE7, FF eller Opera.

Tilføjede derfor "<param name="wmode" value="transparent" />"

og det virkede i IE7.

Er der nogen der kan hjælpe så jeg kan få det til at virke i FF og Opera?

Tak
Avatar billede bukselak Nybegynder
04. maj 2007 - 18:34 #1
Hej Zybe,

Hvis du indsætter swf-filen med SWFObject (http://blog.deconcept.com/swfobject/) i stedet for virker det i Firefox.

Noget i stil med det her:

<div id="flash"></div>
<div id="html">Tekst ovenpå flash</div>
<script type="text/javascript">
    // <![CDATA[
    var so = new SWFObject("test.swf", "test", "250", "250", "7", "#FF6600");
    so.addParam("wmode", "transparent");
    so.write("flash");
    // ]]>
</script>

og CSS'en:

#flash, #html {width:250px;height:250px;position:absolute;}
#flash {z-index:1;}
#html {z-index:2;}
Avatar billede olebole Juniormester
08. maj 2007 - 12:54 #2
<ole>

bukselak >> Hvorfor escape'er du dit script som CDATA, når du derefter escape'er din escaping? Det giver da ingen mening  =)

I øvrigt bruger SWFObject innerHTML-ptoperty'en til at indsætte objektet med. Den property har aldrig været en del af nogen officiel standard (og bliver det aldrig) - udover, at den er komplet inkompatibel med XHTML (hvilket selvfølgelig gør SWFObject komplet inkompatibel med XHTML). Enhver browser, der understøtter ægte XHTML, vil gå ned med et hult suk og en XML-fejl, hvis du bruger den slags  ;o)

/mvh
</bole>