Avatar billede anazonda Nybegynder
17. april 2007 - 08:48 Der er 6 kommentarer

Disable Active Content-bar

Jeg skal lave en cd der kan deles ud til en stor mængde brugere med forskellig baggrund inden for IT.

På forsiden skal der køre en video men den famøse "Active Content" bar kommer jo i toppen af skærmen.
Den skulle gerne væk. Desærre er det jo sådan at jeg ikke kan forvente at mine brugere kan finde ud af at slå denne funktion fra og derfor skal jeg bruge et JavaScript el. ligende til at slå den fra.

Nogen der har løst dette problem?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. april 2007 - 08:56 #1
Det er bl.a. JavaScript der bår active-content advarslen frem..

Så vidt jeg ved, kan man ikke scripte sig ud af situationen..

Ellers kan man jo gøre hvad man vil, med brugeren browser, idet man kan installere sine egen activex-komponenter..

Man kan derfor overtage brugerens computer..

Så jeg tror ikke at det er muligt.
Avatar billede anazonda Nybegynder
17. april 2007 - 09:06 #2
Jeg har lagt mærke til at mange sider viser videoen når siden starter op men uden at den direkte aktiverer elementet. Er det fordi den streames og hvis ja hvordan gør man så det. (kan det overhovedet lade sig gøre fra en cd?)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. april 2007 - 10:04 #3
De bruger SWFObject: http://blog.deconcept.com/swfobject/

Men så vidt jeg ved, vil en gul advarselsboks stadig blive vist, da SWFObject jo er lavet i JavaScript.
Avatar billede anazonda Nybegynder
17. april 2007 - 11:13 #4
Eksempel på hvad jeg nævnte før: http://www.grineflip.dk/film/clio/

Det er lidt det koncept jeg fisker efter
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. april 2007 - 11:29 #5
Siden http://www.grineflip.dk er dårligt programmeret, og virker ikke særligt godt i flere browsere.. Så det vil jeg ikke anbefale..

Hvis du bruger SWFObject, burde filmklippet starte automatisk.
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2007 - 14:25 #6
<ole>

Ikke ret meget er så dårligt skrevet som SWFObject (er f.eks. komplet inkompatibelt med XHTML).
Dan i stedet det pågældende object (Flah- video- eller hvad det nu er, du skal bruge) med DOM - og indsæt det derefter i dokumentet med DOM  ;o)

/mvh
</bole>