Avatar billede exceed Nybegynder
17. april 2007 - 07:56 Der er 8 kommentarer

MySQL SpQrgsmaal

Kan man gQre det her i MySQL? (Eksempel er fra MSSQL)

        int rowsaffected = 0;
        try
        {
            rowsaffected = Dashdatasource.Insert();
        }
        catch
        {
            Server.Transfer("News_Problem.aspx");
        }
        finally
        {
            db.Close(); // luk databasen
        }
        if (rowsaffected != 1)
        {
            Server.Transfer("News_Problem.aspx");
        }
        else
        {
            Server.Transfer("News_Confirm.aspx");
        }

kan man lave den form for rowsaffected for at tjekke om din sql procedure er kQrt correct med MySQL og hvordan?
Avatar billede exceed Nybegynder
17. april 2007 - 07:56 #1
Ved godt det var lidt blandet MS og MySQL men er ved at code det om til MySQL sidder bare lige fast der.
Avatar billede websam Nybegynder
17. april 2007 - 10:43 #2
Ikke mere hjælp til dig, du tager jo selv alle point !!!
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. april 2007 - 11:53 #3
Som udgangspunkt kan du det samme, hvadenten du har en MySql eller en MSSql som database.
Det er blot et spørgsmål om hvilken provider du benytter - for MySql kan denne her benyttes:
http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/5.0.html
Mvh
Avatar billede exceed Nybegynder
17. april 2007 - 15:15 #4
websam du ligger aldrig svar saa jeg kan give point. og det du hjalp med fQr hjalp ikke, virker stadig fint fra min localhost til min mysql. stadig ikke fra min webhost = ikke til hjaelp = ingen point.
Avatar billede exceed Nybegynder
17. april 2007 - 15:23 #5
snepnet, min host (www.unoeuro.com) vil ikke lade mig bruge mysql connector de vil have mig til at lave noget ado noget med kender ikke noget til det. kender til odbc og synes det virker helt perfekt. hvis jeg ikke kan fikse det kender du saa en host hvor de vil give en lov til at bruge MySQL.odbc.connectoren?
Avatar billede websam Nybegynder
17. april 2007 - 16:10 #6
Nej men, man skal fame oxo lede længe efter folk der ikke gør noget for det selv overhovedet. . . . . .LOL
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. april 2007 - 22:11 #7
Din host har ikke et kvæk at sige omkring din brug af mysql connector - det er en assembly (dll-fil) du lægger i din bin-folder, og det er ado.net kode du skriver for at benytte den - odbc er ikke inde i billedet.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. juli 2007 - 08:52 #8
Kan vi afslutte her exceed?
Et svar hvis du kunne bruge noget.
Mvh