Avatar billede cocococo Praktikant
17. april 2007 - 03:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mysql connection i vs c#

jeg er ret ny i .net verdenen og har derfor aldrig før prøvet kombinationen af at bruge mysql i forbindelse med c# i visual studio og al den kode jeg finder på udbydernes supportsider er ikke lavet til det

så er der ikke en venlig sjæl som kan sige lidt om hvordan denne kode skal ændres og meget gerne med en grund ,ikke det er nødvendigt men jeg laver dette for at lære noget.
på forhånd tak

MySQLSVR = "xx.xx.xx.xx"  ' IP or hostname of MySQL server
MySQLPRT = 3306            ' MySQL port (default 3306)
MySQLUID = "root"          ' Username (between quotes)
MySQLPWD = ""              ' Password (between quotes)
MySQLDB = "Database"      ' Active DataBase (between quotes)
MySQLOPT = 16386          ' MyODBC options values (at least16386)

strConnection = "driver={mysql ODBC 3.51 driver};" _
                          server="&MySQLSVR&";port="&MySQLPRT&";uid="&MySQLUID&";" _
                          pwd="&MySQLPWD&";database="&MySQLDB&";option="&MySQLOPT&";"

Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RS.ActiveConnection = strConnection
RS.CursorType = 0
RS.CursorLocation = 3
RS.LockType = 3
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2007 - 03:33 #1
prøv noget a la:

Dim MySQLSVR As String = "xx.xx.xx.xx"  ' IP or hostname of MySQL server
Dim MySQLPRT As Integer = 3306            ' MySQL port (default 3306)
Dim MySQLUID As String = "root"          ' Username (between quotes)
Dim MySQLPWD As String = ""              ' Password (between quotes)
Dim MySQLDB As String = "Database"      ' Active DataBase (between quotes)
Dim MySQLOPT As Integer = 16386          ' MyODBC options values (at least16386)

Dim constr As String = "driver={mysql ODBC 3.51 driver};" _
                          server="&MySQLSVR&";port="&MySQLPRT&";uid="&MySQLUID&";" _
                          pwd="&MySQLPWD&";database="&MySQLDB&";option="&MySQLOPT&";"

Dim con As OdbcConnection = New OdbcConnection(constr)

' brug enten OdbcCommand+OdbcDataReader eller OdbcDataAdapter+DataSet
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2007 - 04:04 #2
en code snippet:

        OdbcConnection con = new OdbcConnection("Driver={mySQL};Server=localhost;Database=Test;");
        con.Open();
        OdbcCommand cmd = new OdbcCommand("SELECT * FROM T1", con);
        OdbcDataReader rdr = cmd.ExecuteReader();
        while(rdr.Read()) {
            int f1 = (int)rdr[0];
            string f2 = (string)rdr[1];
            ' brug f1 og f2
        }
        con.Close();
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2007 - 04:05 #3
fremfor ODBC kan du imidlertid også bruge MySQL connector for .NET

jeg vil faktisk anbefale dig at bruge den

her er samme code snipper med den:

        MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=Test;Data Source=localhost;User Id=;Password=");
        con.Open();
        MySqlCommand sel = new MySqlCommand("SELECT * FROM T1", con);
        MySqlDataReader rdr = sel.ExecuteReader();
        while(rdr.Read()) {
            int f1 = (int)rdr[0];
            string f2 = (string)rdr[1];
            ' brug f1 og f2
        }
        rdr.Close();
        con.Close();
Avatar billede cocococo Praktikant
17. april 2007 - 14:39 #4
jeg har prøvet at benytte koden fra din første kommentar

og er kommet frem til dette

string constr = "driver={mysql ODBC 3.51 driver};";server="&MySQLSVR&";port="&MySQLPRT&";uid="&MySQLUID&";pwd="&MySQLPWD&";database="&MySQLDB&";option="&MySQLOPT&";

OdbcConnection con = New OdbcConnection(constr);

men får en fejl i OdbcConnection (markeret) om at jeg mangler et ;
Avatar billede cocococo Praktikant
17. april 2007 - 15:33 #5
nu fik jeg endelig hul igennem  mange tak. smid et svar og få dine point.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2007 - 16:20 #6
ok