Avatar billede mecenor Nybegynder
16. april 2007 - 21:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sætte data fra dataset til variabler

Hej, er nybegynder i C#. Jeg har data for én kunde i et dataset og vil sætte forskellige fields fra dataset'et til nogle variabler. Dataset'et er kun én row, med fx navn, adr, tlf.
Jeg kan gøre det til fx en drop-down-list med datasource og databind, men har ikke prøvet at trække ud og sætte til enkelte variabler. Hvad er den bedste løsning?
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2007 - 21:59 #1
et dataset er en række tabeller, indeholdende en række rækker.

Så for at få fat i data fra den første tabels første række bliver det noegt ligende:

string s = dataset[0][0]["Kolonnenavn"].ToString();
Avatar billede mecenor Nybegynder
16. april 2007 - 23:06 #2
Tak, det virker :)
Jeg løber igennem med en foreach, men i dette tilfælde vil der altid kun være ét resultat, i.e. ikke noget at løbe igennem. Hvad ville man så bruge i stedet for foreach?
Avatar billede mecenor Nybegynder
30. april 2007 - 11:28 #3
Tak, Jokkejensen, kom med et svar.
Avatar billede mecenor Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:29 #4
Lukker. Hvis du vil have point, Jokkejensen, så sig bare til...