Avatar billede aller Nybegynder
16. april 2007 - 21:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Redirect efter login giver "Siden kan ikke vises"

Hej,

jeg ved ikke helt om dette spørgsmål burde være postet i webservers : apache eller et helt andet sted, men jeg prøver lige her først.

Mit problem består af følgende:

Jeg har flyttet en side, kørende på PHP-Fusion, fra surftown til en dedikeret server hos et andet firma. Jeg har været inde og rette i diverse configfiler i PHP-Fusion, og oprettet domæner på serveren og så videre.

Når siden så er flyttet, og data er indsat uden problemer i MySQL-databasen, så vil jeg prøve at logge ind. Det virker fint, men lige når den skal redirecte mig tilbage til forsiden (news.php), så går der ca. 2 sekunder hvorefter den sender mig til fejlsiden (Siden kan ikke vises). Det mærkelige er bare, at dette sker kun i IE 7.0. I Firefox 2.0.3 går den fint videre og viser resten af siden.

Vil bare lige høre, om der er nogen af jer andre der har oplevet det, efter at have flyttet et site? Ikke nødvendigvis med PHP-Fusion, men også sådan mere generelt.
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. april 2007 - 21:22 #1
Hvis det er header("Location: news.php"); der bruges til at redirecte, så husk efterfølgende en exit();

Jeg oplever nemli' også "periodisk" at nogle browsere stener hvis den ikke får exit(); lige efter.

altså:

<?php
header("Location: news.php");
exit();
?>
Avatar billede aller Nybegynder
16. april 2007 - 21:26 #2
Det har jeg tjekket - den includer 3 filer (maincore.php, subheader.php og side-left.php) - de filer som skal have exit(); i, har det...
Avatar billede aller Nybegynder
16. april 2007 - 21:39 #3
Jeg har forøvrigt lige opdaget, at jeg har oprettet dette spørgsmål det forkerte sted - Jeg beklager mange gange. Håber dog i kan hjælpe alligevel! :)
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
16. april 2007 - 23:54 #4
Prøv det her:

    // Redirect via an HTML form for PITA webservers
    if (@preg_match('/Microsoft|WebSTAR|Xitami/', getenv('SERVER_SOFTWARE')))
    {
        header('Refresh: 0; URL=' . $url);
        echo '<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"><html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><meta http-equiv="refresh" content="0; url=' . $url . '"><title>Redirect</title></head><body><div align="center">If your browser does not support meta redirection please click <a href="' . $url . '">HERE</a> to be redirected</div></body></html>';
        exit;
    }

    // Behave as per HTTP/1.1 spec for others
    header('Location: ' . $url);
    exit;
Avatar billede aller Nybegynder
07. december 2011 - 20:30 #5
Bedre sent end aldrig! Tak for svaret :-)