Avatar billede jonat Nybegynder
16. april 2007 - 17:13 Der er 3 kommentarer

Undersøgelse af lillekodestump

Hej.

Jeg har noget programmeringserfaring, men næsten intet indenfor Javascript.

Jeg åbnede en side med den nye IE 7, og blev sendt videre til error.htm

Jeg gik ind og kikkede i koden, og fandt ud af at der var noget javascript, er der nogen der kan forklare mig hvorfor at if sætnigen bliver solgt:

<script language="JavaScript">
  var sdfz = new Date()
if (self.location.hash!='#C' + (32*sdfz.getMonth()+sdfz.getDate())) self.location.replace("error.html")
        </script>

Håber der er nogen der kan give mig en forklaring :)

// Jonat.
Avatar billede intenz Novice
16. april 2007 - 20:07 #1
Jeg har aldrig set denne før: sdfz.
Så jeg søgte på google og fandt:
http://ragelse.dk/glavinds_computer.php

Der står den samme kode, under overskriften:
Undervisningsministeriet's CD haxx :]
Avatar billede jonat Nybegynder
16. april 2007 - 21:59 #2
Jeg har det også fra CD'en fra UVM.

sdfz er jo en variabel - det er bare et navn? ELler?

Men det mystiske er at den hverken virker når den køres fra CD'en eller når den køres fra harddisken.

Jeg fjernede javascriptkoden og jeg kunne se tingene på CDen.

Men hvad laver den med en datovariabel hvis det har noget med hvilket drev den bliver kørt fra ?

// Jonat.
Avatar billede roenving Novice
17. april 2007 - 02:21 #3
Kodestumpen betyder, at hvis der ikke står #C + 32*måned + dato skal den hoppe til fejlsiden ...