Avatar billede karsten_larsen Praktikant
16. april 2007 - 14:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Koble funktion på et databind til en dropdownlist

Hvordan kan jeg få sat en funktion på et databind?

Bruger følgende:

        Dim objDR As Data.SqlClient.SqlDataReader
        objDR = Command.ExecuteReader()

        ddlDemo.DataTextField = "Navn"
        ddlDemo.DataValueField = "Id"
        ddlDemo.DataSource = objDR
        ddlDemo.DataBind()

        Command.Connection.Close()
        objDR.Close()

Vil gerne arbejde med den enkelte værdi af DataTextField - noget i denne stil:

Dim d as New MinFunktion
ddlDemo.DataTextField = d.Bogstaver("Navn"), men det virker ikke

Hvordan løses det?

??:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
16. april 2007 - 14:28 #1
fandt selv en løsning
        Dim i As Integer
        For i = 0 To ddlDemo.Items.Count - 1
            ddlDemo.Items(i).Text = MinFunktion(ddlDemo.Items(i).Text)
        Next
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. april 2007 - 14:31 #2
Det ser da rigtigt nok ud det du gør. Det andet kan ikke lades sig gøre. Så skal du hooke op på en event... måske er OnItemCreated en god én... så kan du ændre værdien derefter...

Alternativt er at du i stedet for direkte binder på en reader... så henter ind i it dataset og køre det igennem og adder items til din list... Så vil du kunne lave noget funktion dér.

Men jeg kan ikke rigtigt se grunden til at du vil have det anderledes?