Avatar billede infelix Nybegynder
16. april 2007 - 13:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Menu i excel - valg af personer!

Hej alle,

jeg har brug for hjælp med noget VBi excel,er begynder på området men har svært ved nogle ting!

Jeg har et Menu ark med alle knapper,og har et ark med noget data,f.eks oversigt over alle sponsorer!

Nu vil jeg gerne ha' et knap,nås man så trykker på den,så får man et pop-up menu med de forskellige personer,og når man så vælger en af dem og trykker OK,så skal deres data vises i et andet ark§Er det muligt??

Indtil videre har jeg et knap,og sponsorene kommer op,men når jeg så vælger en af dem,og trykker OK,så sker der intet?!?

Her er koden:

Private Sub CmdSponsor_Click()
    UfmSponsor.Show

End Sub

Private Sub CmdOK_Click()                      'ved klik på OK
Rem hvis element er udpeget
If Me.LstProcessSponsor <> -1 Then
  navn = Me.LstProcessSponsor
End If
End Sub

Private Sub Userform_Activate()
  With LstProcessSponsor
      .RowSource = "ProcessSponsor"
      .ListIndex = 0
  End With
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
16. april 2007 - 18:31 #1
Rem ProcessSponsor
Rem ==============
Private Sub CmdOK_Click()                      'ved klik på OK
Rem hvis element er udpeget
  If Me.LstProcessSponsor <> -1 Then
    findSponsorDB Me.LstProcessSponsor, 3      'række 3 = C

    ActiveWorkbook.Sheets("ProcessSponsor").Activate
    Unload UfmSponsor
  End If
End Sub
Private Sub LstProcessSponsor_Click()          'ved klik i listbox

End Sub
Private Sub Userform_Activate()
    With LstProcessSponsor
        .RowSource = "ProcessSponsor"
        .ListIndex = 0
    End With
End Sub
Private Sub findSponsorDB(navn, kolonne)
Dim arkRæk
    arkRæk = 5
Rem Slet gl. indhold
On Error Resume Next
    ActiveWorkbook.Sheets("ProcessSponsor").Range("A5:F54").Select
    Selection.ClearContents

    With ActiveWorkbook.Sheets("Database")
        For ræk = 5 To 65500
            If .Cells(ræk, kolonne) = "" Then
                Exit Sub
            Else
                If .Cells(ræk, kolonne) = navn Then
                    ActiveWorkbook.Sheets("ProcessSponsor").Cells(arkRæk, 1) = .Cells(ræk, 3)  'kolonne C
                    ActiveWorkbook.Sheets("ProcessSponsor").Cells(arkRæk, 2) = .Cells(ræk, 12)  '- L
                    ActiveWorkbook.Sheets("ProcessSponsor").Cells(arkRæk, 3) = .Cells(ræk, 8)  '- H

Rem .... evt flere kolonner

                    arkRæk = arkRæk + 1
                End If
        Next ræk

    End With
End Sub
Avatar billede infelix Nybegynder
17. april 2007 - 10:38 #2
Virker som det skal...takker....:)
Avatar billede supertekst Ekspert
17. april 2007 - 12:57 #3
Fint & selv tak!