Avatar billede mungojerrie Nybegynder
16. april 2007 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

åben downloaded fil fra Isolated Storage fra C#

Hej

Jeg er ved at lave et lille program som kan tilgå en brugers isolated storage og finde en fil som brugeren har downloadet og så åbne denne fil. Filen kunne være en PDF fil, så filen skal altså åbnes af Acrobat Reader. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg får fat på stien til filen?
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
18. april 2007 - 17:26 #1
er der virkelig ingen der har leget med Isolated Storage????
Avatar billede jens_klinting Nybegynder
03. maj 2007 - 00:21 #2
Hej,
Jeg ved ikke om du kan få en komplet sti til filen. Men du kan få fat i en streamreader på følgende vis:

using System;
using System.IO;
using System.IO.IsolatedStorage;

IsolatedStorageFile isoStore =  IsolatedStorageFile.GetStore(IsolatedStorageScope.User | IsolatedStorageScope.Assembly, null, null);

using (StreamReader reader = new StreamReader(new IsolatedStorageFileStream("test.txt", FileMode.Open, isoStore)))
{
  // læs fra readeren
}

Man kan en del ting på isoStore. Man kan søge på directories og på filnavne, så måske kan du finde noget der. Jeg har ikke selv haft lejlighed til at lege med det endnu. Men jeg håber, at det hjælper dig lidt videre.

Mvh.
Jens
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
04. maj 2007 - 17:33 #3
Hej Jens
Tak for kommentaren, kendte godt til det med stream readeren, men problemet er at jeg vil åbne filen med det program som nu windows vil benytte til det og altså ikke læse filens indhold. Problemet kommer fordi jeg har en click once app, som jo ikke har så mange rettigheder og derfor kan jeg ikke bare læse fra filen via en reader og så gemme den igen og derfra åbne filen. For det har jeg sandsynligvis ikke lov til pga click once.
Avatar billede tuxic Nybegynder
05. maj 2007 - 16:35 #4
Som jeg forstår dokumentatioen vil det nok være lidt et hack at tilgå isolated storage vha de sædvanlige filoperationer. En løsning ville være at kopiere pdf filen ud af isolated storage og i en sædvanlig, temp fil (med streamreaderen) vise filen og så slette den igen.

Alternativt beskriver microsoft hvor i filsystemet filerne ligger her:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/3ak841sy.aspx

Det er også ufedt, at stierne afhænger af platformen.
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
06. maj 2007 - 12:33 #5
tuxic:
jeg kan desværre heller ikke ligge mig op ad en løsning som vil kopiere filen fra isolated storage til et andet sted i filsystem pga manglende rettigheder.
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
09. maj 2007 - 07:48 #6
lukker og siger tak for inputtet :-)