Avatar billede beta-person Nybegynder
15. april 2007 - 23:18 Der er 9 kommentarer

hjælp med md5 kryptering?

Nogen der kan omskrive denne formel, så man kan logge på med md5 passwords?

koden:

function login($id,$sesid,$nick,$pass,$room,$ip){
    $nick = format($nick);
    $room = format($room);
    $time = time();

    $uid = 0;

    $res_user = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res_user) > 0){
        $row_user = mysql_fetch_array($res_user);
        if ($row_user[pass] == $pass){
            $status = $row_user[status];
            $uid = $row_user[id];
        }
        else {
            Fejl("Brugernavnet er taget - tjek kodeordet eller vælg et andet!");
        }
    CheckForbiddenNicks("",$nick);

    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where nick='$nick' OR org_nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res) == 0){
        $farve = "#000000";
        if ($status == 2){ $farve = "#006600";}
        elseif ($status == 3){ $farve = "blue";}
        mysql_query("INSERT INTO minichat3_sessions (id,sesid,nick,org_nick,status,room,ip,name_color,text_color,lastaction,logintime,uid)
                VALUES('$id','$sesid','$nick','$nick','$status','$room','$ip','$farve','$farve','$time','$time','$uid')");
        mysql_query("
CREATE TABLE minichat3_txt_".$id." (
id int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
fra varchar(20) NOT NULL default '',
fra_id varchar(50) NOT NULL default '',
til varchar(20) NOT NULL default '',
name_color varchar(7) NOT NULL default '#000000',
text_color varchar(7) NOT NULL default '#000000',
msg varchar(255) NOT NULL default '',
type int(1) NOT NULL default '0',
time time NOT NULL default '00:00:00',
PRIMARY KEY (id)
)");

    setcookie("minichat3_id",$id,time()+84000);
    setcookie("minichat3_sesid",$sesid,time()+84000);
    GetChatB4Login($id,$room);
    WriteToChat($room,"System","","<b>".$nick."</b> ".Language("14")." ".date("H:i:s")."");

        return 1;
    }
    else {
        Fejl("Brugernavnet er allerede i brug. Vælg venligst et andet");
        return 0;
    }
Avatar billede mccookie Seniormester
15. april 2007 - 23:36 #1
Noget ala:

if (mysql_num_rows($res_user) > 0){
        $row_user = mysql_fetch_array($res_user);
        if ($row_user[pass] == md5($pass)){
            $status = $row_user[status];
            $uid = $row_user[id];

Nu forventes det at passwodet er sat med md5()
Avatar billede beta-person Nybegynder
15. april 2007 - 23:39 #2
nu får jeg fejl:

Warning: require(funktioner.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /customers/nixx.dk/nixx.dk/httpd.www/index.php on line 3

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required 'funktioner.php' (include_path='.:') in /customers/nixx.dk/nixx.dk/httpd.www/index.php on line 3
Avatar billede beta-person Nybegynder
15. april 2007 - 23:42 #3
Der var ikke nogen fejl besked alligevel, men den vil stadig ikk.
den skriver bare "Brugernavnet er allerede i brug. Vælg venligst et andet"
Avatar billede editone Nybegynder
16. april 2007 - 00:00 #4
if (mysql_num_rows($res_user) > 0){
        $row_user = mysql_fetch_array($res_user);
        $crypted_pass = md5($pass);
        if ($row_user[pass] == $crypted_pass){
            $status = $row_user[status];
            $uid = $row_user[id];
Avatar billede editone Nybegynder
16. april 2007 - 00:03 #5
Men Beta-person du skal huske at det password der står i databasen også skal være krypteret ellers logger den dig ikke ind fordi at det krypterede passe ikke er ens med det ikke krypterede..

Brug eventuel denne kode i en test.php også skrive test.php?pass=123456 <-- så får du det krypterede pass til 123456

$pass = $_GET[pass];
$encrypt = md5($pass);
echo $encrypt;
Avatar billede beta-person Nybegynder
16. april 2007 - 00:07 #6
får stadig det samme svar
Avatar billede beta-person Nybegynder
16. april 2007 - 00:09 #7
bruger dette når jeg opretter en bruger

function Signup($nick,$pass,$email){
    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res) != 0){
        Fejl("Der er allerede en, med det brugernavn! - Vælg venligst et andet brugernavn");
    }
    $pass = md5($_POST['pass']);
    mysql_query("INSERT INTO minichat3 (nick,pass,email) VALUES ('$nick','$pass','$email')");
    header("Location: new_user.php?msg=Weee");
}
Avatar billede editone Nybegynder
16. april 2007 - 00:19 #8
Jamen den fejl du skriver har ingen relationer til det du har pastet herinde den fejl du beskriver tyder på at du inkludere en fil der ikke findes..

function Signup($nick,$pass,$email){
    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res) != 0){
        Fejl("Der er allerede en, med det brugernavn! - Vælg venligst et andet brugernavn");
    }
    $pass = md5($pass);
    mysql_query("INSERT INTO minichat3 (nick,pass,email) VALUES ('$nick','$pass','$email')");
    header("Location: new_user.php?msg=Weee");
}
Avatar billede beta-person Nybegynder
17. april 2007 - 00:44 #9
her er koden hvor man opretter en bruger:

function Signup($nick,$pass,$email){
    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res) != 0){
        Fejl("Der er allerede en, med det brugernavn! - Vælg venligst et andet brugernavn");
    }
    $pass = md5($_POST['pass']);
    mysql_query("INSERT INTO minichat3 (nick,pass,email) VALUES ('$nick','$pass','$email')");
    header("Location: new_user.php?msg=Weee");
}
function Signup_online($id,$nick,$pass,$email){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<b>".$nick."</b> ".language('152')." ".date("H:i:s")."");
    mysql_query("INSERT INTO minichat3 (nick,pass,email) VALUES ('$nick','$pass','$email')");
    $new_id = mysql_insert_id();
    mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET status='1',uid='$new_id' where id='$brugerinfo[id]'");
    header("Location: top.php");
}

Og her logger man på:

function login($id,$sesid,$nick,$pass,$room,$ip){
    $nick = format($nick);
    $room = format($room);
    $time = time();

    $uid = 0;

    $res_user = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res_user) > 0){
        $row_user = mysql_fetch_array($res_user);
        $crypted_pass = md5($pass);
        if ($row_user[pass] == $crypted_pass){
            $status = $row_user[status];
            $uid = $row_user[id];
        }
        else {
            Fejl("Brugernavnet er taget - tjek kodeordet eller vælg et andet!");
        }
    CheckForbiddenNicks("",$nick);

    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where nick='$nick' OR org_nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res) == 0){
        $farve = "#000000";
        if ($status == 2){ $farve = "#006600";}
        elseif ($status == 3){ $farve = "blue";}
        mysql_query("INSERT INTO minichat3_sessions (id,sesid,nick,org_nick,status,room,ip,name_color,text_color,lastaction,logintime,uid)
                VALUES('$id','$sesid','$nick','$nick','$status','$room','$ip','$farve','$farve','$time','$time','$uid')");
        mysql_query("
CREATE TABLE minichat3_txt_".$id." (
id int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
fra varchar(20) NOT NULL default '',
fra_id varchar(50) NOT NULL default '',
til varchar(20) NOT NULL default '',
name_color varchar(7) NOT NULL default '#000000',
text_color varchar(7) NOT NULL default '#000000',
msg varchar(255) NOT NULL default '',
type int(1) NOT NULL default '0',
time time NOT NULL default '00:00:00',
PRIMARY KEY (id)
)");

    setcookie("minichat3_id",$id,time()+84000);
    setcookie("minichat3_sesid",$sesid,time()+84000);
    GetChatB4Login($id,$room);
    WriteToChat($room,"System","","<b>".$nick."</b> ".Language("14")." ".date("H:i:s")."");

        return 1;
    }
    else {
        Fejl("Brugernavnet er allerede i brug. Vælg venligst et andet");
        return 0;
    }

Nogen der kan lave dem så de virker!