Avatar billede christ Nybegynder
15. april 2007 - 19:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Login system - logger ud!?

Hej

Jeg har et simpelt login system med en session:

if request.form("bruger")="X" AND request.form("psw")="Y" THEN
Session.Timeout=60
Session("login") = "ja"
ELSE
response.Redirect("default.asp?besked=Forkert brugernavn/password")
END IF

Den kontrollerer jeg så på hver side med:
If Session("login") <> "ja" Then
Response.Redirect "default.asp"
End If

Mit problem er at brugeren til tider bliver logget af helt (tilsyneladende) umotiveret.

Det sker ofte når man er inde på sidens administrationsdel og opdatere tekster eller uploade en fil o.lign., men det kan også ske ellers.

Kan jeg lave et mere sikkert eller stabilt login system eller har jeg bare overset noget i mit?

På forhånd tak
Christ
Avatar billede keysersoze Guru
15. april 2007 - 19:43 #1
Mange gange - specielt hos de billigere hosts eller hvis man ligger på server med en "misbruger" - så vil serveren tabe sessions pga oprydning i dens system. Med lidt held kan du måske få lov at få dit site til at ligge i dens egen application pool hvilket - hvis der ellers ikke er problemer som din kode ikke tyder på - skulle løse problemet.
Avatar billede christ Nybegynder
15. april 2007 - 19:58 #2
Ok. Kan det passe at der ryddes op så ofte?

Jeg ligger hos Web10 (der jo er et af de billigere), ved du om de har det sådan hos dem?

Christ
Avatar billede keysersoze Guru
15. april 2007 - 20:10 #3
har ikke selv erfaringer med web10 så kan ikke give input til det.
Avatar billede driis Nybegynder
15. april 2007 - 20:39 #4
Alternativt kan du implementere en løsning hvor du gemmer login info i databasen og en nøgle til samme i en cookie. Det kan så evt. caches i session hvis du er bekymret for performance.
Avatar billede christ Nybegynder
15. april 2007 - 20:59 #5
Jeg vil lige prøve at høre web10 hvad de siger til det.
Avatar billede lund_dk Praktikant
15. april 2007 - 21:09 #6
driis: jeg har lidt af samme problemer hos needhost.dk Kan du forklare din løsning lidt nærmere..?
Avatar billede christ Nybegynder
04. maj 2007 - 14:17 #7
Jeg fik den forklaring:

"Sådan er det når man deler server med andre (udbydere, går jeg ud fra) og nogle så fucker op!"
Så skal der ryddes op ofte som keysersoze skriver.

Så måske cookies er en bedre løsning...

Christ
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2007 - 14:28 #8
deler server med andre = andre kunder, ikke udbydere. Der ligger måske 100 eller 1000 andre kunder på samme server som dig og ikke alle koder lige pænt.
Avatar billede christ Nybegynder
05. maj 2007 - 20:46 #9
Ok, så de har trods alt deres eget grej... ;)

Tilsyneladende ikke meget at gøre.

Tak.