Avatar billede delphin Nybegynder
15. april 2007 - 13:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udbyder problem/mit problem

Jeg har 2 hjemmesider der trækker information fra 3 mysql databaser der ligger på samme server hostet på en erhvervs konto ved surftown. Jeg har konstant 30-60 besøgende på siderne. Siderne er efterhånden konstant nede eller meget langsomme fordi mysql serveren ikke svarer.

Halvdelen af tiden går det fint (svartid på få ms), men halvdelen af tiden for man aldrig svar (bare hvid skærm). Det er som om det kører fint indtil "et eller andet" er fyldt op, så kommer der aldrig svar tilbage fra mysql databaserne - efter nogle minutter går det igen fint, hvorefter det hele gentager sig.

Er det mig der gør noget forkert - eller er det et udbyderproblem? Nogen der har oplevet noget tilsvarende?
Avatar billede nixir Nybegynder
15. april 2007 - 13:43 #1
Jeg kender ikke til det konkrete problem, men mens du venter svar her, vil jeg da opfordre dig til at spørge surftown support. De burde om nogen vide om det er deres eller dit problem :)
Avatar billede delphin Nybegynder
15. april 2007 - 14:42 #2
tja... det er rigtig nok, men jeg har tidligere spurgt dem om noget og det fik jeg absolut ingenting ud af - de laver helgarderingssvar - derfor vil jeg hellere spørge her :-)

Jeg ville nok bare se om der kom nogle interessante indlæg (som gjorde mig opmærksom på et eller andet jeg kunne prøve - eller om andre har prøvet det samme og det hjalp da de gjorde "et eller andet"). Jeg har brugt "MySQL Administrator" for at se om jeg kunne få nogle svar ud af det, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter.

Ellers må en ny udbyder være løsningen.
Avatar billede cpufan Juniormester
15. april 2007 - 21:05 #3
det er ganske givet en overbelastning af mysql serveren, eller processoreren der servicerer den.
det skyldes sikkert at surftown presser lidt for mange kunder ind på samme server.
for at få forretningen til at løbe rundt.

Er din side vigtig for dig og dine besøgende, skal du finde et webhotel der mener det samme.
Dvs. at der ikke lægges flere kunder på serveren end godt er.
Og at driften er overvåget, så disse udfald elimineres i samme øjeblik de opstår,
og at der sidenhen tages højde for at samme situation ikke opstår igen.

Mit råd til dig er at flytte til en anden host.

Surftown og B-one er mest gearet til alm. familiesider, fotoalbums osv.
som ikke stiller de store krav til driftsikkerhed, eller oppetid.
Avatar billede delphin Nybegynder
16. april 2007 - 08:13 #4
Ja, jeg er også næsten 100% på at det er dem der har problemet - da siden til tider (halvdelen af tiden) fungerer fint og er hurtig - også uanset hvor mange besøgende jeg har. Jeg synes umiddelbart det indikerer at der ikke er noget galt med mine databaser (indeksering/optimering) eller koden.

Jeg er meget interesseret i at høre om du har et forslag til en anden host. Jeg er ikke interesseret i at have rigtig meget plads til rådighed, men MEGET interesseret i at det er stabilt og aldrig nede + fri trafik.

I mellemtiden vil jeg brokke mig lidt til surftown - de lover >99.9% oppetid - hvilket vist må betegnes som en joke ;-)
Avatar billede cpufan Juniormester
16. april 2007 - 10:47 #5
hvad er dit budget?

tag evt. et kig på www.wannafind.dk

www.adweb.dk (migselv)
www.adweb-usa.com (også mig selv/)
Avatar billede delphin Nybegynder
16. april 2007 - 21:27 #6
Tja... hvad skal vi sige - 200 kr om måneden eller noget i den stil.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
16. april 2007 - 21:35 #7
dandomain.dk kan anbefales :-)
Avatar billede delphin Nybegynder
18. april 2007 - 17:39 #8
Det var mysql serveren - jeg er flyttet over på en hurtigere mysql server hos Surftown som indtil videre kører perfekt og er meget hurtig. Så jeg er glad :-) Hvis jeg oplever de samme problemer i fremtiden vil jeg skifte, men jeg er optimistisk - jeg tror problemet er løst.

Tak for indlæg.
Avatar billede cpufan Juniormester
18. april 2007 - 18:04 #9
det er jo super .....

tak for påængs