Avatar billede denima Nybegynder
14. april 2007 - 21:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til en tagwall - et par spørgsmål

Hejsa..

Jeg har fundet en tagwall og ændret på den.
Jeg er ikke ret god til PHP, kender kun til det absolute nødvendige.

Derfor søger jeg hjælp her :).

http://www.viking.unique-arts.dk/tagwall.html

Jeg har denne side, hvor jeg gerne vil have indtastningen til venstre, og inputten til højre.
Problemet er at når jeg trykker "tag" knappen, så kommer den i samme vindue (skal siges de to vinduer er IFRAMES). Så vil høre om det muligt at den viser inputten over i højre side?

Håber I kan hjælpe..

Mvh
Avatar billede nixir Nybegynder
14. april 2007 - 21:53 #1
For det første er dit indlæg placeret forkert ... Har intet med php af gøre det her spørgsmål, men lad det ikke skille os ad, men husk det til en anden gang.

Tilføj "target='I2'" i dit form-tag ...:

<form method='post' action='form.handler.php' target='I2'>
<table border='0' width='80%' cellspacing='4' cellpadding='0' class='formbox'>
  <tr>
    <td width='100%'><input type='text' name='navn' value='Navn' onFocus="if(this.value=='Navn')this.value='';"
                      onblur="if(this.value=='')this.value='Navn';" size='22' class='input'></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width='100%'><input type='text' name='email' value='E-mail' onFocus="if(this.value=='E-mail')this.value='';"
                      onblur="if(this.value=='')this.value='E-mail';" size='22' class='input'></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width='100%'><input type='text' name='http' value='Hjemmeside' onFocus="if(this.value=='Hjemmeside')this.value='';"
                      onblur="if(this.value=='')this.value='Hjemmeside';" size='22' class='input'></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width='100%'><textarea name='tekst' rows='5' cols='34'></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width='100%'>
      <p align='center'><input type='submit' name='send' value='Tag!' class='inputsend'></p>
    </td>
  </tr>
</table>
</form>

Grunden til at du skal tilføje 'I2' som target er ganske simpelt det faktum at du har givet dit iframe der viser din tagwall dette navn:

<iframe src="sites/gb.htm" frameborder="0" scrolling="no" width="419" height="321" name="I2"></iframe>

Det her burde virke .. ganske simpelt - meget effektivt :)
Avatar billede nixir Nybegynder
14. april 2007 - 21:53 #2
sorry ... det sku ha været et svar :)
Avatar billede denima Nybegynder
17. april 2007 - 15:48 #3
Jeg takker :)
Avatar billede denima Nybegynder
17. april 2007 - 15:49 #4
Jeg fatter ikke lige hvorfor den ikke gider accepter, når jeg trykker. :s
Avatar billede nixir Nybegynder
17. april 2007 - 22:01 #5
Hvad siger du går galt?

Er det php-scriptet der ikke vil?
Bliver scriptet ikke afviklet i det rigtige iframe?
Gør den "ingenting" når du trykker på submit-knappen?

Mvh.
Avatar billede nixir Nybegynder
17. april 2007 - 22:02 #6
Jeg har lige testet dit site som ser ud til at virke med min kode :)

Point modtages gerne.

Du er selvfølgelig velkommen til at sprøge om mere.
Avatar billede denima Nybegynder
18. april 2007 - 10:06 #7
Ja altså det funger :)
Men jeg kan ikke finde ud af at accepter, så du får dine point?! ^^
Avatar billede denima Nybegynder
18. april 2007 - 10:06 #8
jeg tror jeg fandt ud af det ^^