Avatar billede nbj1 Praktikant
14. april 2007 - 13:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tidsbestemt åben en frame

hvis man har 3 frame på en side og så vil skifte den nederste frame ud med en ny side random men med et tidsinterval sat til eks 5 min nogen der har et eksempel der virker har prøvet med hovedscriptet i den midterste side så bunden skiftes men kan ik helt få det til at virke
Avatar billede hingebjerg Nybegynder
14. april 2007 - 13:40 #1
er det en iframe du vil skifte indholdet i?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2007 - 14:51 #2
nbj1> Du kan bruge top.FramensNavn.location.href = 'nyside.htm'

Ellers må du lige vise os, hvordan din kode/frameset ser ud..

Dengang jeg gik i skole, lærte vi grammatik.. placering af komma, punktum, store begyndelsebogstave ved nye sætninger osv.. Har du ikke gået i skole.. ? :-)
Avatar billede nbj1 Praktikant
14. april 2007 - 16:36 #3
ups for ik post om nyt indlæg ...
jeg har prøvet noget ala
<a href="new_page_6.htm" target="bottom"
onClick="parent.bottom.location.href='new_page_6.htm'">Forside</a>
det virker som fint nok men der skal trykkes på linket i main siden men loader godt nok bottom med den nye side men istedet for en knap for at det sker skal siden skifte automatisk og efter et tidsrum tilbage igen er det noget random jeg skal bruge ?
Avatar billede nbj1 Praktikant
14. april 2007 - 16:36 #4
skole hmm hvad er det ;)
Avatar billede roenving Novice
14. april 2007 - 17:47 #5
De bruger faktisk skole ret meget, og det har de gjort i flere hundrede år, faktisk kan det mindst spores tilbage til de gamle grækere for over 2500 år siden ...

-- og jeg fik da en post, men hvis du har afklikket 'Abonnér' her til venstre, _får_ du ikke mails om indlæg ...

-- og jeg gætter på, at strandløven er lidt forvirret, hvilket jeg også selv er, en af grundene er måske, at dit spørgsmål er lidt svært at forstå uden kommaer og/eller punktummer !-)
Avatar billede nbj1 Praktikant
14. april 2007 - 19:46 #6
Ha ha, . - hmm ok så er det jo ik andet for jeg selv finder udaf det. Men tak for de rørende indlæg vedr. min skolegang. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. april 2007 - 14:21 #7
"rørende indlæg"> Hehe.. den var god :-)

Men er det ikke frames? Eller er det iframe?

Men anyways, du kan bruge setTimeout..

Eksempel
function skift()
{
parent.bottom.location.href='new_page_6.htm';
}

setTimeout("skift()",1000 * 5);  // skifter efter 5 sekunder

Nu ved jeg ikke, hvordan du vil bruge random..
Men du kunne have en array med filnavne (hvis det er det der skal være random), og bruge random til at finde et tilfældigt index..

Hvis det bare er intervallet (antallet af sekunder) der skal være random, gør man bare det..

:-)