Avatar billede g1mzee Nybegynder
14. april 2007 - 00:03 Der er 7 kommentarer

php, bedste sted at lære det?

hej, jeg har haft leget lidt med noget php, jeg har haft lånt 1 bog på biblioteket, men syntes ikke rigtigt det er nok.
så jeg tænkte på om nogle af jer folk kendte nogle gode steder at starte ud med at lege lidt med php, hvor de forklare hvad fks "while" gør, og sådan. så man ved ting om tingene.

det skal være som en bog, ikke bare ligesom php.net. det skal være hvor man tager step by step, og lære php.

plz, ikke bare skriv php.net.
vil gerne have nogle danske sider, eller nogle engelske hvor det ikke er så svært at forstår.

på forhånd tak.
Avatar billede 7th Praktikant
14. april 2007 - 00:12 #1
Køb hæftet, Start på PHP 5.
Let forståeligt, trin for trin, på dansk.
Alle pengene værd.

http://www.libris.dk/it_litteratur/oevrige_programmer/vis_produkt/shop/start-paa-php-5/?cHash=71dc45d417
Avatar billede morhan Novice
14. april 2007 - 00:15 #2
selv om du ikke er glad for link php.net, så vil jeg alligevel anbefale dette:
http://www.php.net/manual/en/langref.php

når du synes du er fortrolig nok med det, så gennemlæs dette. At kunne hele den grundlæggende syntax er et stort skridt i den rigtige retning
Avatar billede stfn Nybegynder
14. april 2007 - 00:55 #3
www.phpartikler.dk eller www.udvikleren.dk der kan du tjekke artiklerne ud under PHP sektionen synes selv der er nogle rigtigt gode eksempler imellem :) held og lykke :)
Avatar billede spideregg Nybegynder
14. april 2007 - 01:00 #4
Hvis du slet ingen programmeringserfaring har, kan php.net nok godt være lidt tør at komme i gang med. Men jeg vil anbefale dig at have den i baghovedet da den faktisk er ret dækkende når først man er inde i fagsproget.

Hvis der er nogle udtryk du er i tvivl om kan du altid spørge her - jeg forklarer gerne så godt jeg kan uden merberegning. Du kan evt. lægge ud med at fortælle lidt om hvor meget programmeringserfaring du har.

--

En while-løkke gentager en række instruktioner så længe (deraf navnet) en betingelse er opfyldt.

F.eks. vil følgende stykke kode gentage en addition til variablen $var så længe $var er mindre end 10:

while ($var < 10) {
  $var = $var + 1;
}

Hvilket ikke er videre brugbart i sig selv, men det demonstrerer funktionen.
Avatar billede nixir Nybegynder
14. april 2007 - 14:03 #5
Du må gerne som et minimum se de nyeste spørgsmål igennem for lign spørgsmål inden et nyt spørgsmål oprettes... En af de sidst stillede spørgsmål handler om helt det samme:
http://www.eksperten.dk/spm/773112

Der er der flere links ...

Jeg anbefaler også libris! Libris' bøger kan faktisk lånes på de danske bibliotekers hjemmeside - gratis .. men de skal selvfølgelig genlånes hver anden måned eller lign hvis du ikke kan nå at lære det så hurtigt..
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. april 2007 - 21:22 #6
er der nogen bedre måde at lære på end at se det jeg har for langtid siden købt mig ind på siden http://www.videomonster.dk/ der bliver dagligt lavet ny film. filmene starter helt fra bunden og alt er på dansk. SUPER MÅDE AT LÆRE PÅ det koster
Avatar billede nixir Nybegynder
15. april 2007 - 13:28 #7
stoorm >> Nu har du jo brugt det... Hvad er kvaliteten af videoerne? Både opløsning og det man lærer?

Er det kode der "bare virker" eller er det den optimale måde at løse forskellige problemstillinger der diskuteres? Forstået på den måde at hvis man skal løse en opgave, er den måde de løser den på så en god måde at gøre det på, eller er det blot en måde der virker?

I bund og grund, er det her prof? :)