Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
13. april 2007 - 12:35 Der er 7 kommentarer

konverter ascii streng til integer

hej, hvis jeg har en streng der f.eks. er :
"test" findes der så en let løsning at lave det om til en integer værdi ?
sådan at ud fra den bit værdi de forskellige tegn representere bliver omdannet til et tal.
sådan at "ttes" ikke for samme integer værdi.
Håber mit spørgsmål er forståeligt :)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
13. april 2007 - 12:44 #1
Noget specielt du vil bruge den integer-værdi til?

Du kan eventuelt lave din string om til et byte-array:

String test = "test";
byte[] bytes = test.getBytes();
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
13. april 2007 - 12:47 #2
jeg benytter stringen som referance til et Hashmap, så vil lave det om til integer.
kan jeg benytte byte-array til det ?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
13. april 2007 - 12:54 #3
Nej, det vil jeg ikke anbefale. Men hvorfor ikke bare fortsætte med at have strenge som keys?
Avatar billede thomaskleist Nybegynder
13. april 2007 - 14:34 #4
Integer.parse("String variable");  det skulle gøre det
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
13. april 2007 - 14:48 #5
>> thomaskleist

Ja, hvis altså strengen er en gyldig integer. Og jeg har svært ved at se "test" som en gyldig integer.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2007 - 15:43 #6
hvis du vil have en int for hver String, saa kan du bruge s.hashCode(), fordi det
kan jo logisk ikke alde sig goere at faa forskellige varedier for alle string's

hvis du vil have forskellige vaerdier for forskellige string's og kan leve med
meget store integers saa brug new BigInteger(s.getBytes())

og saa har en vis tro paa at du kan redesigne, saa du ikke har behovet
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
20. maj 2007 - 19:45 #7
Hvad fandt du ud af?