Avatar billede forvirret Nybegynder
13. april 2007 - 00:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SLI - Skal det være 2 ens kort ? og tip.

Har en pc der kører SLI med 2x 7900GT OC. Nu er køleren på det ene kort efterhånden ved at stå af. (Tror jeg) Den brummer så meget at det ikke er til at holde ud.. Har skilt skidtet ad, renset den, og ser ikke ud til den har tænkt sig at stoppe den brummen.
Har tænkt på at det måske er på tide at opgradere kortene til noget bedre.

Kan 1x 7900 og et 8800GTS køre sammen ? eller skal jeg ud at købe 2x 8800GTS ? (Der bliver ikke råd til 2xGTS lige med det samme)
Nu ved jeg godt GTX modellen er lidt bedre, men pengepungen er lidt et problem :)

Men ellers, kan det betale sig at købe 1x8800GTX f.eks, og så ellers klare sig med det kort det næste halve år eller ca. Eller er 2xGTS bedre ?

Eller har i nogle forslag til et bedre kort ?

og hvis i evt har et link til et sted hvor jeg kan købe en køler til kortet så ville jeg blive glad :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. april 2007 - 11:03 #1
Det skal være 2 ens kort for at køre SLI. 1 stk 8800GTX vil næsten være bedre end 2stk gts. Det fylder mindre, udvikler mindre varme og sluger mindre strøm. Du kan sammenligne forskellige gfx kort i forskellige tests, med og uden crossfire/SLI her
http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=608&model2=606&chart=199
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. april 2007 - 11:04 #2
Du kunne også bare komme en ny køler på gfx kortet, det ville da være en noget billigere løsning :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. april 2007 - 11:10 #3
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=&Gallery=true&Page=&ID=253&Parent=2&Lastdays=&Soegeord=&Producent=639&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Sorted578=&Direction578=0&x=48&y=9 her lidt forskellige GFX kølere, så er det jo bare at vælge den du synes bedst om..

Skal du købe 8800kort ville GTX jo være klart at foretrække, men køber du GTS så lad være med at købe det billigste, det larmer en del.

Mine forslag er

8800GTS
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253200

8800GTX
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313787
Avatar billede forvirret Nybegynder
13. april 2007 - 18:20 #4
Det er jo kanon det der. Der stod alt hvad jeg skulle bruge.
Så det bliver 1x GTX indtil videre :)

Bare læg et svar, og så siger jeg tak.
Avatar billede forvirret Nybegynder
13. april 2007 - 22:40 #5
lige en hurtig en.. 8800GTX kan også køre SLi ikk? Har siddet og set på de forskellige tests, og kan ikke se de har testet 8800GTX med SLI on.
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. april 2007 - 12:03 #6
jo det kan den, men så skal du også have en atomreactor strømforsyning ;)