Avatar billede mvang Nybegynder
12. april 2007 - 22:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vis næste event i kaldender

Hej med jer..

Jeg sidder med et kaldender script, hvor jeg vil trække den næste event dato ud af min kalender.

Koden jeg bruger nu tager også en dato der ligger længere fremme i tiden, men bare ikke den næste.. Hvilket jo er logisk nok når man lige tænker sig lidt om!

        $day = date("d");
        $month = date("m");
        $year  = date("Y");

$result = mysql_query("SELECT * FROM calendar_events WHERE EventYear >= '".$year."' AND EventMonth >= '".$month."' AND EventDay >= '".$day."' limit 1");

Er der en der har en god ide til en anden måde? - kan ikke helt regne den ud!

Tak
Avatar billede mcardle Nybegynder
12. april 2007 - 23:57 #1
Har du alle dage lagt ind uden der er en event på dem? Hvis du har det burde du have et felt der definerer om der er et event eller der ikke er.

Prøv det.
Avatar billede mvang Nybegynder
13. april 2007 - 12:05 #2
nej, det har jeg ikke. Der er kun oprettet records i databasen med events på! Den er opbygget så der er $eventaar, $eventmdr og $eventdag.

Problemet er at den tager den første i databasen der overholder de betingelser jeg har sat op, men det er nødvendigvis ikke den næste aktivitet!
Avatar billede avminarm Juniormester
13. april 2007 - 23:02 #3
kan du ikke nøjes med at selecte på måned - så får du alle selects i måneden, dem kan du hente ud i et array og bruge det.

$result = mysql_query("SELECT * FROM calendar_events WHERE EventYear >= '".$year."' AND EventMonth >= '".$month."');
Avatar billede mvang Nybegynder
18. april 2007 - 22:31 #4
Yep, det var det der skulle til..
Tak
Smid et svar...
Avatar billede avminarm Juniormester
19. april 2007 - 13:30 #5
ok - det var så lidt