Avatar billede compac Seniormester
12. april 2007 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Varibler videre til flere forms

Hvordan får jeg sendt en variabel videre til flere forme?
Jeg har følgende kode:

<form action="" method="post" name="">
<input type="checkbox" name="ref[]" value="<?php echo $row["sn"]; ?>">
<input type="submit" name="editor" value="editor" />
<?php
if(isset($_POST['editor']))  {
    if ( count( $_POST['ref'] ) > 0 )  {
      $ids = join( ",", $_POST['ref'] );
  }
?>

Jeg vil have $ids med over næste form (en editor) og videre til endnu en form.
- af hensyn til resten af programmet kan action ikke bruges.
Avatar billede spideregg Nybegynder
12. april 2007 - 22:43 #1
Taler vi om forms på samme side? For så er det vel Javascript eller lignende du skal have fat i?
Avatar billede compac Seniormester
12. april 2007 - 22:50 #2
Nej det er forms i forskellige php-filer.
Avatar billede compac Seniormester
12. april 2007 - 23:01 #3
PS Ved tryk på submit skal side1 samtidig gå videre til side2.
Avatar billede anitaviz Nybegynder
13. april 2007 - 13:53 #4
kan du ikke bruge en <input type="hidden" name="ids" value="<?php echo $_REQUEST['ids']?>">
Avatar billede anitaviz Nybegynder
13. april 2007 - 13:54 #5
Du kan self ikke bruge $_REQUEST['ids'] i den første form. kun i dem på de næste sider.
Avatar billede compac Seniormester
13. april 2007 - 17:14 #6
Muligvis, men hvordan får jeg overført min variabel fra den ovenstående form?
Såvidt jeg kan forstå kan jeg ikke skrive:
<input type="hidden" name="ids" value="<?php echo $_REQUEST['ids']?>">
på denne form - men kun på de følgende?
Avatar billede compac Seniormester
17. juni 2007 - 17:48 #7
lukker