Avatar billede rfg Nybegynder
12. april 2007 - 16:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Frames sammen med php

Jeg har en database med med noget person info, navn, alder og billed.
Siden består af 2 frames, navne og info, de sider de kalder hedder navne.php og info.php.

Jeg vil gerne lave så at i navne.php bliver alle navnen udtrykket fra databasen, navne skal være links, som når man trykker på vil dataen om den person man har valgt blive vist i info.php.

Jeg vil gerne se noget kode, da jeg er meget nybegynder inden for php.
Avatar billede intenz Novice
12. april 2007 - 17:58 #1
Hvis du vil have noget kode der virker med det samme, er vi nødt til at vide hvad felterne til person info, navn, alder og billed hedder i databasen.
Avatar billede rfg Nybegynder
14. april 2007 - 11:23 #2
tabellen hedder bruger og indeholder, id, fornavn, efternavn, alder og billed

var det var du efterlyste?
Avatar billede intenz Novice
14. april 2007 - 12:42 #3
Ja, prøv følgende. Jeg har skrevet kommentarer til det så du kan se hvad der sker.

I info.php kan du lave følgende:
-----
<?
// LAV FORBINDELSE TIL DATABASEN FØR DETTE
$res = mysql_query("select * from brugere order by id asc"); // henter det data fra databasen vi skal bruge.
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) { // udskriver data
print "<a href=\"info.php?id=".$row['id']."\" target=\"INFO_FRAME\">".$row['fornavn']." ".$row['efternavn']"</a>";
}
?>
-----

Bemærk at INFO_FRAME skal være det navn den frame har.

Info.php
-----
<?
// LAV FORBINDELSE TIL DATABASEN FØR DETTE
$res = mysql_query("select * from brugere where id='".$_GET["id"]."'"); // henter den bruger vi har klikket på.
$row = mysql_fetch_assoc($res); // henter data ud.

print "Navn: ".$row['fornavn']." ".$row['efternavn']."<br>";
print "Alder: ".$row['alder']."<br>";
print $row['billed'];
?>
-----
Avatar billede intenz Novice
14. april 2007 - 12:43 #4
Hov. Den første fil var selvfølgelig navne.php
Avatar billede rfg Nybegynder
14. april 2007 - 15:05 #5
perfekt. det var lige det jeg skulle bruge :)

takker mange gange