Avatar billede doit Nybegynder
12. april 2007 - 06:31 Der er 6 kommentarer

Hvis jeg skal tegne som på papir f.eks. er det så mac?

Jeg har det problem at jeg ikke kan finde noget program til Windows som kan det og det er alle Windowsmaskiner vi har. Det nærmeste jeg har er Visio men det duer ikke.

Kan en Windowsmaskine laves om til Mac? (Software?)

Hvor stor bør en gennemsnitlig skærm være.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
12. april 2007 - 06:49 #1
tegne som på papir kan du gøre i de fleste programmer - også på PC!
-find nogle gratis på nettet:
http://www.versiontracker.com

Nej. en PC kan IKKE laves om til Mac - kun omvendt.

Skærm bestemmer du jo selv. Min er 24".
-17" eller 19" er de mest solgte . . .
Avatar billede doit Nybegynder
12. april 2007 - 07:08 #2
Hej - der er jo et hav af programmer dér, kan du ikke gøre det lidt lettere for mig ..;-)
Avatar billede doit Nybegynder
12. april 2007 - 07:10 #3
I øvrigt et godt svar, jeg vil se om der kommer indvendinger før jeg deler point ud..;-)
Avatar billede egonspock Seniormester
12. april 2007 - 08:47 #4
Har du prøvet et af disse programmer, evt. sammen med en tegneplade fra Wacom:

http://www.ambientdesign.com/artrage.html
http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1166553885783

De findes både til Mac og Windows (Men man smiler mere, når man bruger en Mac til formålet ;-) )

Artrage findes i en meget brugbar gratisudgave til Mac, så mon ikke det også gør til Windows.
Avatar billede melieha Nybegynder
12. april 2007 - 08:52 #5
De nyeste mac maskiner kører jo på ganske normale intel CPU'er, og derfor er det faktisk muligt at installere Mac OS på en normal computer, dog kan der opstå en masse problemer  mht. drivere og ligenende :) Den anden vej (Windows på en Intel baseret Mac) er der intet problem :)
Avatar billede doit Nybegynder
12. april 2007 - 10:01 #6
Jeg ser på det hele sent i etermiddag, jobber ..;-)