Avatar billede syntax_hh Nybegynder
11. april 2007 - 22:35 Der er 12 kommentarer

CSS behavior?

Jeg går lidt efter at mit CSS-dokument kan blive W3C-godkendt, hvilket det ikke kan pga. attributten "behavior", som jeg har brugt i forbindelse med .png fix til IE <7.

Her er det kode der ikke vil accepteres:
behavior: url(iepngfix.htc);

Her er fejlmeddelelsen:
Property behavior doesn't exist : url(iepngfix.htc)

Hvilke alternative løsninger er der?

På forhånd tak.
Avatar billede roenving Novice
11. april 2007 - 23:48 #1
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
12. april 2007 - 08:16 #2
Jeg har fundet en bedre, som gør brug af behavior. Sidst jeg prøvede mig frem med den der virkede den ikke.
Avatar billede roenving Novice
12. april 2007 - 12:03 #3
De to seneste dage har brugere herinde med succes benyttet sig af den maskine ...

-- og hvis du har problemer med behavior er det nærliggende at finde en, der finder en anden vej (her et filter !-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2007 - 14:08 #4
<ole>

Jamen, er der overhovedet et problem i valideringen? CSS skal jo netop blot ignorere properties og values, der ikke er kendt. Er der mon ikke tale om en uskyldig warning - og ikke en fejl?

/mvh
</bole>
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
12. april 2007 - 14:14 #5
Det står under errors, og ikke warnings. Jeg har nogle andre småting der står under warnings, som jeg blot vælger at ignorere da det er småting.
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
12. april 2007 - 14:20 #6
Roenving.. Jeg vil lige prøve at rode med det script igen, og så ser jeg lige om jeg kan få det til at virke på divisions, og ikke kun images.
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
14. april 2007 - 18:26 #7
Roenving, kan du fortælle mig hvordan jeg får det til at virke for division baggrunde?

Altså, lad os sige at jeg har en seperat css fil der ser således ud:
div {
background: url(images/image.png);
}

Hvad kan jeg gøre for at tilpasse javascriptet til også at virke i dét tilfælde?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
14. april 2007 - 19:02 #8
Tror I at jeg kan tillade mig at lave et andet CSS dokument, som kun læses af IE 6 og mindre og kun indeholder behavior, og derved overholde standarterne i alle browsere undtagen IE?

Her tænker jeg at bruge en sådan kode:
<link  rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
<!--[if lt IE 7]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="behavior.css">
<![endif]-->
Avatar billede roenving Novice
14. april 2007 - 19:39 #9
-- så længe M$ fastholder nogle fejl i deres maskine (hvilket der jo også er i andre browsere !-), er det vel i orden, at man benytter de tricks, der er til rådighed !o]
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
07. maj 2007 - 21:51 #10
Vil i dele pointene, olebole og roenving? :-)
Avatar billede roenving Novice
07. maj 2007 - 22:41 #11
Oki '-)
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
08. maj 2007 - 07:46 #12
Jeg lader den lige stå indtil fredag aften så olebole også kan svare :-)