11. april 2007 - 20:28Der er
11 kommentarer og 1 løsning
Kopiere excel celler til Access
Hejsa.
Jeg har behov for at indsætte nogle celler fra excel i et felt i en formular. Feltet skal knytte sig til en specifik post. Jeg har ikke behov for nogen regnefaciliteter, blot indholdet af cellerne.
Det mest perfekte var at det virkede ligesom hvis man ville sætte cellerne ind i word. (Markere cellerne, kopiere dem, og derefter indsætte direkte i word) Et normalt 'notat felt' - 'tekst felt' kan ikke rigtig klare opgaven, men findes der en anden udvej....??
- "Et normalt 'notat felt' - 'tekst felt' kan ikke rigtig klare opgaven". Hvorfor? - Taler vi om en helt manuel copy/paste operation? - Eller er du på jagt efter noget VBA kode? Kan du forklare lidt nærmere?
Vi snakker om en helt manuel copy/paste operation. (Kopiering af hele celler)
Hvis jeg sætter det ind i et tekst felt kommer teksten godt nok med, men i stedet for cellerne er teksten adskilt med nogle firkanter, ligesom at formatet ikke rigtig passer.
Kort fortalt mister man overblikket over excel indholdet ved ovennævnte metode.
I guess they are for automatik import of data from a specific (named) excel sheet. I need to import info from differen sheets/files. This means that the excel file will change every time.
If access could act like word, it would be enough.... :-)
"..I guess they are for automatik import of data from a specific (named) excel sheet.." In the example it is, but that doesnt stop you from altering the name, either by using the open file dialog or just entering it directly into a field on a form.
Can you give more infromation so that we can make some suggestions?
If you also check the link checkbox then you will see that there is a source document propery (path/file name of Excel file). This can be changed in code so that you could change depending on which record you have open.
Har lige fundet ud af, at hvis feltet defineres som OLE oblekt i tabellen der ligger bag formularen så virker det.... :-)
@ Terry: I found out that i can define the field as an 'OLE object' then it will work. I just need a presentation of the info from excel, nothing else. If i double click on the cells, it will open excel for edit. the field is not flexible at all, but it does the job........ :-)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.