Avatar billede mbj@adr.dk Nybegynder
30. maj 2001 - 20:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hent felt fra textbox til asp-link

<input type=\"text\" name=\"navn\">

<a href=\"ret_info.asp?id=<%=res.Fields(\"id\")%> &navn= //her skal det indtastede fra textboxen indsættes// >[»gem oplysninger]</a>

Hvordan får jeg ovenstående oplysninger fra textboxen med over i asp linket? (Uden at oprette en form)
Avatar billede gnu Nybegynder
30. maj 2001 - 20:32 #1
- det kan du bare ikke...men det er jo heller ikke noget problem at gøre!

Er det fordi du gerne vil have et tekstlink eller?!?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2001 - 20:33 #2
Prop den ind i en form - det skal den jo for at opfylde HTML-standarden.
Og lad så linket submitte formen. id kan du gemme i et hidden felt
i formen. Det er vist det nemmeste.
Avatar billede mbj@adr.dk Nybegynder
30. maj 2001 - 20:40 #3
Til gnu, ja det er for at undgå den grimme submit knappe! Derfor et link
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2001 - 20:46 #4
Skal jeg lave eksemplet til dig mbj ?
Avatar billede mbj@adr.dk Nybegynder
30. maj 2001 - 20:53 #5
Ja tak!
Avatar billede modec Nybegynder
30. maj 2001 - 20:55 #6
Det her virker:

<input type=\"text\" name=\"navn\">
<a href=\"java script:window.location=\'test.html?id=1&navn=\' + document.all.navn.value;\">[»gem oplysninger]</a>
Avatar billede modec Nybegynder
30. maj 2001 - 20:56 #7

(Uden en form!)
Avatar billede modec Nybegynder
30. maj 2001 - 20:58 #8
Eller helt rigtigt:
<input type=\"text\" name=\"navn\">
<a href=\"java script:window.location=\'ret_info.asp?id=<%=res.Fields(\"id\")%>&navn=\' + document.all.navn.value;\">[»gem oplysninger]</a>
Avatar billede modec Nybegynder
30. maj 2001 - 21:03 #9
Hvis du gerne vil have en form, men ingen grim submitknap - så brug:
<form action=\"ret_info.asp\" name=\"test\" id=\"test\">
  <input type=\"text\" name=\"navn\">
  <input type=\"hidden\" name=\"id\">
</form>
<a href=\"java script:document.forms.test.submit();\">[»gem oplysninger]</a>
Avatar billede modec Nybegynder
30. maj 2001 - 21:04 #10
Eller helt rigtigt:  :)
<form action=\"ret_info.asp\" name=\"test\" id=\"test\">
  <input type=\"text\" name=\"navn\">
  <input type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"<%=res.Fields(\"id\")%>\">
</form>
<a href=\"java script:document.forms.test.submit();\">[»gem oplysninger]</a>