Avatar billede tryout Nybegynder
11. april 2007 - 17:06 Der er 4 kommentarer

Data select med LoginName som parameter

Mit problem burde være ret simpelt.

Jeg vil gerne hente information fra databasen, udfra hvilken bruger der er logget ind, helst med DataSet objektet.

Jeg bruger SQLMembershipProvider.
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. april 2007 - 17:14 #1
Er det hvordan du danner et dataset udfra data i en database du er ude efter, eller er det hvordan du får fat i oplysninger om den bruger der er logget ind?
Mvh
Avatar billede tryout Nybegynder
11. april 2007 - 17:26 #2
En kombination.

Jeg har nogle tabeller der indeholder informationer om grupper af brugere. Et af felterne for den tabel der indeholder (de bruger dannede) grupper, er så UserID eller UserName, ligesom is ASP.NET User tabellen.

Jeg vil så hente dataen fra 'gruppe' tabellen, men kun den data der er relevant for den bruger som er logget ind.
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2007 - 00:27 #3
Well... du kan få fat i den unikke brugeridentifikation (altså fra asp.net databasen) med følgende:
Membership.GetUser().ProviderUserKey (det er en GUID).
Der er self. andre oplysninger om brugeren også, men ovenstående giver dig den unikke nøgle, som du så kan bruge.
Har du kigget på om Profile systemet kunne være tilstrækkeligt for dig?
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. juli 2007 - 08:57 #4
Kan vi lukke her tryout?
Mvh