Avatar billede c-sharp Nybegynder
11. april 2007 - 10:38 Der er 4 kommentarer

Problem med at gå tilbage til side med gridview

Jeg har en side hvorpå det er muligt at lave en søgning, resultatet bliver så vist i et gridview, man kan så trykke på en post for at editere denne (det forgår på en ny side). jeg skal så have lavet en tilbage knap så man kan gå tilbage til gridviewet, man skal så gerne havne på samme sted i gridviewet som man forlod. Hvordan kan man lave det ?

Det skal lige siges at jeg har disablet alt cache på sitet. Det skal iøvrigt også være muligt at se evt. opdateringer i data i gridviewet når man vender tilbage.
Avatar billede neoman Novice
11. april 2007 - 10:54 #1
Du skriver ikke hvad tilstand dit GridView skal være i når du kommer tilbage.

Du har GridView.SelectedIndex som du kan gemme lokalt på siden og sætte gridview.selectedindex=MinGemteVærdi, og så er den pågældende række selected eller alternativt,
GridView.EditIndex , som du kan behandle på samme måde, og som sætter en række i editmode, hvis værdien for EditIndex<>-1

I din PageLoad skal du lige huske at kalde GridView.DataBind igen for at få de opdaterede værdier frem, inden du sætter det valgte indeks.

Hjælper dette ?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
11. april 2007 - 13:41 #2
Vi det så sige at jeg skal gemme parameterne til min søgning og hvilken side brugeren var på da han forlod side (og hvor gemmer jeg lige de parameter, er der andre muligheder end session). Når han så kommer tilbage fra den post han har behandlet så skal jeg lave søgningen igen og sætte siden til den han var på da han forlod den?

Er det den nemmeste måde at lave det på?
Avatar billede neoman Novice
11. april 2007 - 14:07 #3
Hvis siden ikke er cachet så er der jo heller ikke noget viewstate at hente noget fra, så det er vel rigtigt at søgningen skal gennemløbes igen for at regenerere din gridview. Alternativt kunne du gemme de data som din gridview er bundet til i en session, og hente dem derfra når du vender tilbage (og dermed slippe for en søgning nr 2).

Under forudsætning af at nedenstående virker selv med caching disabled, så kan du på en side hente parametre fra den side der kaldte den.
Siden med postdetaljerne kunne evt. opsamle dine søge parametre fra gridView-siden, og når du vender tilbage, så kunne GridView-siden hente dem fra detalje-siden.

Metoden for overførsel af data ved cross-posting er beskrevet her : http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms178139.aspx

Tillige får du vel et RowCommand event når brugeren klikker på noget i gridviewet, og i den kunne du måske tilføje dine søgeparametre og sende dem med over til detaljesiden, for at gemme dem midlertidigt dér.

Det er tænkeligt at det er nemmere blot at gemme dem i session.

"Sætte siden til den han var på" - vil det sige du har paging i din gridview (hvis der er tale om flere sider) ? Så ved jeg ikke helt hvordan man kan gøre - er ikke sikker på at GridView.selectedIndex automatisk tager een til den rigtige side.

Jeg kan ikke komme på andet.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
21. februar 2008 - 11:56 #4
Neoman smid et svar så lukker vi :)