Avatar billede hoejgaard Juniormester
11. april 2007 - 00:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

include sætning virker ikke

Jeg har nogle linier i et script jeg bruger en del steder, og vil derfor gerne have dem i en enkelt fil..som jeg så kan include i scriptet..
Har prøvet at lave en include sætning men så virker scriptet ikke..

Det er det her jeg vil gemme i en fil :

        if (preg_match("/\.jpe?g$/i",$files)) {
            $billede0 = tempnam('/var/www/komsikomsa.dk/public_html/cinema/test/', 'f1_');
            $billede0b = $billede0 . '.' . 'jpg';
            $billede = basename($billede0b);
          }
          elseif (preg_match('/\.gif$/i',$files)) {
            $billede0 = tempnam('/var/www/komsikomsa.dk/public_html/cinema/test/', 'f1_');
            $billede0b = $billede0 . '.' . 'gif';
            $billede = basename($billede0b);
          }

        $konfiguration["upload_bibliotek"] = "/var/www/komsikomsa.dk/public_html/cinema/test";
Avatar billede hoejgaard Juniormester
11. april 2007 - 00:29 #1
der bliver ikke gemt noget i databasen....som jeg uploader til senere i hovedscriptet
Avatar billede hoejgaard Juniormester
11. april 2007 - 00:40 #2
og det virker når jeg ikke bruger include.
Avatar billede dkfire Nybegynder
11. april 2007 - 00:48 #3
Prøv at lave det til en function som du så kalder i dit script
Avatar billede skagen Nybegynder
11. april 2007 - 08:38 #4
Du skal huske "<?" og "?>" i henholdsvis starten og slutningen af den fil du vil "include". Desuden er det en god ide - som dkfire siger - at lave koden i includefilen som en funktion, således at du kun skal include filen én gang og derefter blot kalder funktionen efter behov.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
11. april 2007 - 10:37 #5
hvordan laver man det som en funktion ?
Avatar billede hoejgaard Juniormester
11. april 2007 - 10:52 #6
det var sku <? og ?> der manglede..... takker ,
læg et svar skagen, da det var dig der kom med løsningen..
Avatar billede skagen Nybegynder
11. april 2007 - 11:20 #7
Det var jo let ... :-)