Avatar billede qvisti Nybegynder
10. april 2007 - 11:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan loader jeg kun en bestemt del af min side?

Nu vil de fleste nok hurtigt tænke... iFrame... men nej... jeg er mac bruger, og her fungere iFrame nemlig ikke særlig godt (Safari Browseren)

Er der nogen her har en alternativ løsning til hvordan jeg kun kun for loadet en bestem del af en side?
Avatar billede intenz Novice
10. april 2007 - 12:21 #1
javascript med ajax

Du kan evt. læse lidt om det her:
http://www.yourhtmlsource.com/javascript/ajax.html
Avatar billede intel4004 Novice
10. april 2007 - 12:46 #2
Jeg har ikke arbejdet med Ajax og det kan sandsynligvis bruges til dette formål.

Men den simplere metode er nok at bruge include-funktionerne i PHP. Funktionaliteten bliver på en måde det samme som ved brug af frames og Iframe. Skift af indhold på siden afgøres blot på serversiden istedet for af browseren. Hvergang et link klikkes bliver der vha. PHP valgt hvad der skal inkluderes (i evt. et dedikeret DIV-element). Slut med frames.

Mvh Intel4004
Avatar billede qvisti Nybegynder
10. april 2007 - 12:59 #3
<td width="400" height="340" valign="top" class="scroll">
    <div style="position:hidden;width: 100%; height: 100%; overflow: auto;">
        <? include("indhold.php"); ?>
    </div>
</td>

Er det noget i den stil du mener? eller har jeg ikke forstået det rigtigt?
Hilsen Qvisti
Avatar billede intel4004 Novice
10. april 2007 - 13:19 #4
Præcis.

Man kunne så indføre en logik som udvælger specifikke filer udfra eksempelvis en GET-parameter. Så dine links har følgende udseende: "index.php?action=1", "index.php?action=2" osv.

<td width="400" height="340" valign="top" class="scroll">
    <div style="position:hidden;width: 100%; height: 100%; overflow: auto;">
      <?php include_my_special_contents($_GET['action']); ?>
    </div>
</td>

Hvor funktionen "unclude_my_special_contents(actionID)" indeholder logikken til den egentlige inkludering.

Mvh Intel4004
Avatar billede qvisti Nybegynder
10. april 2007 - 14:45 #5
intel4004: Ville gerne give dig point, men du har kun skrevet kommentare, så det er lidt svært
intenz: Din løsning virker er da også ok, men bare lidt for advanceret til det jeg søger.
Avatar billede intel4004 Novice
10. april 2007 - 15:26 #6
et svar :)
Avatar billede intenz Novice
10. april 2007 - 21:39 #7
Nåå, jeg troede du automatisk ville kunne ændre indholdet i en "iframe" uden at skulle reloade hele siden.

Hvis du blot skal include noget, så er phps include() funktion det bedste valg :)