Avatar billede knutbl Nybegynder
10. april 2007 - 08:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne tekst fra header i Wordpress

Hei fra Norge! Jeg er ikke god verken på css eller php.
Jeg jobber med å få omarbeidet et "theme" i Wordpress. Jeg har lagt inn et bilde som header (logo), men wordpress legger inn bloggens tittel som tekst over bildet. Ettersom bildet inneholder tekst, ser det ikke spesielt bra ut. Jeg sliter med å få bort teksten i header'en. Kan noen hjelpe med å få det bort?

Her er det som står i header delen av css'en:
/* header */
.header {
    float: left;
    width: 640px;
    background: url(img/header.jpg) no-repeat;
    font: normal 2.4em Verdana,sans-serif;
            line-height: 150px;
    text-align: center;

}

...og her er PHP-koden som jeg tror setter inn headeren på siden:

<body>

<div class="container">

<div class="header">
<?php bloginfo('name'); ?>
</div>

Jeg har forsøkt å legge inn en display:none; i font og har prøvd å legge inn en h1 rundt php-koden, og deretter en h1: display:none; i stylesheet'et. Dette virker ikke.

Håper på hjelp!

Hilsen Knut
Avatar billede roenving Novice
10. april 2007 - 10:35 #1
Hvad med at lave bogstaverne så små, at de ikke kan ses:

font: normal 0.05px Verdana,sans-serif;
Avatar billede knutbl Nybegynder
10. april 2007 - 14:46 #2
Takk det virket! Hvis du gir et svar, skal du få poengene.
Vet du om denne løsningen kan være problematisk i forhold til søkemotorer (at det oppfattes som et forsøk på å lure søkemotorene)? Jeg har hørt at skjult tekst kan gjøre at man svartelistes, men vet ikke HVORDAN den skjulte teksten må være for at det skal bli et probalem.
Avatar billede roenving Novice
10. april 2007 - 14:52 #3
Jeg tror nu ikke, at der er nogen søge-bots, der kan gennemskue ovenstående model, men vil ikke forsværge det, for det vil kræve umanerligt meget computerkraft at fortolke et stylesheet i detaljer, hvis botten samtidig skal crawle 10 eller 100-tusindvis sider i minuttet ...

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
10. april 2007 - 16:17 #4
-- og tak for point ;~}