Avatar billede snippetss Nybegynder
09. april 2007 - 23:11 Der er 3 kommentarer

konvertering af gammel html til accepteret html i visual studio

jeg forsøger at loade et ældre design ind i vs som skal anvendes som master page, men jeg få adskillige errors på errorlisten fordi html sproget er for gammelt og derfor skal ændres. Er der nogen der ved om der findes et værktøj som man ikke skal sidde og kode x antal errors om ?

claus
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. april 2007 - 17:33 #1
Prøv at markér det hele, og så tryk ctrl+x og bagefter ctrl+v
Jeg mener den pr. defult fikser det op til dig så (ellers kan du så den til det).
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. juli 2007 - 09:02 #2
Et svar her hvis du kunne bruge ovenstående.
Mvh
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. juli 2007 - 19:42 #3
snippetss>

Hvis det er noget HTML kode du selv har kodet, har du muligvis kodet på mod HTML 4.01.

Visual Studio koder op mod XHTML 1.0, hvilket ikke er særligt logisk når det endnu ikke understøttes korrekt.

Du kunne gøre det, at du ændrer DOCTYPE som står øverst i aspx siden, fra f.eks.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

til

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

eller til

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Så kan det være at den ikke brokker sig længere, eller at der er færre fejl.