Avatar billede kirkbye Nybegynder
09. april 2007 - 21:47 Der er 4 kommentarer

Hvordan undgår jeg den irreterende advarsel?!

Jeg er igang med en side, hvor jeg skal åbne en ny side i et nyt vindue med forudbestemt højde og bredde. Men hver gang kommer computeren op med en ActiveX-advarsel. Jeg har snuppet koden fra en anden side, da jeg ikke er den store kodehaj. Her virker den dog perfekt.

KODEN I INDEX.HTM:
<SCRIPT>
<!-- hide it
function battle_window(url) {

text=window.open(url,"battle","toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=600,height=360");

}
function join_window(url) {

text=window.open(url,"enlist","toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,");

}
function extern_window(url) {

text=window.open(url,"extern","toolbar=1,location=1,directories=1,status=1,menubar=1,scrollbars=1,resizable=1");

}
//-->
</SCRIPT>

KODEN PÅ LINKET TIL NYT VINDUE:
          <a href="java script:join_window('link.htm')">Læs artiklen her</a>

KODEN I DET NYE VINDUE:
<script type="text/javascript"><!--//--><![CDATA[//><!--

sfHover = function() {
    var sfEls = document.getElementById("nav").getElementsByTagName("LI");
    for (var i=0; i<sfEls.length; i++) {
        sfEls[i].onmouseover=function() {
            this.className+=" sfhover";
        }
        sfEls[i].onmouseout=function() {
            this.className=this.className.replace(new RegExp(" sfhover\\b"), "");
        }
if (window.attachEvent) window.attachEvent("onload", sfHover);

//--><!]]></script>

I realiteten virker det, men der kommer bare den dumme advarsel, som jeg gerne vil af med.

På forhånd tak!
Avatar billede kirkbye Nybegynder
09. april 2007 - 22:04 #1
HAR FUNDET SVARET.
Avatar billede roenving Novice
10. april 2007 - 00:45 #2
På hvad ?-)
Avatar billede kirkbye Nybegynder
10. april 2007 - 09:09 #3
På ikke noget :)
Det var bare mig der ikke har tænkt mig om.
Avatar billede olebole Juniormester
10. april 2007 - 15:15 #4
<ole>

Jeg går udfra, at dit hav af fejlagtige escapes skyldes, du forsøger at skrive XHTML. I så fald burde du nok lære at scripte mod XML-DOM'en. Der er ikke noget af den viste kode, der er kompatibel med XHTML  =)

/mvh
</bole>