Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 19:12 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

vise data på samme side?

HejsA

jeg er ved at lave en ret/slet funktion til mit nyhed system, jeg har lavet sådan at overskriften og dato på nyhederne hentes til en side, og så skal de vises i en form, men kan ikke rigtig få den til at vise det i formen, så tænkte om der var nogle der gad se hvad jeg gør forkert

<?php
session_start();

//include de forskellige sider
include("../login/tjek_logind.php");
include ("../funktioner/connect.php");
include ("../funktioner/top.html");

echo"
<div id='main'>
    <div id='content'>
    Ret/Slet Nyheder<hr size='1' >
<table>
    <tr>
        <td width=\"200\">";
    $getoplysninger = mysql_query("SELECT id, emne, DATE_FORMAT(dato,'%d-%m-%Y') AS dk_dato from nyheder ORDER BY dato DESC") or die(mysql_error());
        while ($r = mysql_fetch_array($getoplysninger)) {
            $id    = $r[id];
            $emne  = $r[emne];
            $dato  = $r[dk_dato];

                echo"<br><a href=\".$php_self.\" name=\"nyhed\">".$dato." ".$emne."</a>"; }"</td>";

echo"<td width=\"200\">";

$retoplysninger = mysql_query("SELECT emne, nyhed from nyheder where id = ".$id."") or die(mysql_error());
        $r = mysql_fetch_array($retoplysninger);
            $emne    = $r[emne];
            $nyhed  = $r[nyhed];
echo"
<form method=\"get\">
<input type=\"text\" size='24' style='WIDTH: 221px;' name='ret_enme' value=\"$enme\" /><br />
<textarea style='WIDTH: 223px; HEIGHT: 81px' name='ret_nyhed' rows='4' cols='24'>$nyhed</textarea>
</form>
    </td>
    </tr>
</table>
</div>";
include ("../funktioner/menu_login.php");
include ("../funktioner/bund.html");

?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. april 2007 - 19:20 #1
Hvad får du på den side du har vist koden til her?
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 19:44 #2
den første del udsriver emne og dato, den sdiste del skal udskriver, udskrive de info som ligger inden for de data der ligger i de ting jeg udskriver først hvis du forstår
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. april 2007 - 19:53 #3
Ja, men udskrives de korrekte data ikke?
Eller hvad er det dit problem er?
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 20:04 #4
alstå den første den udskriver som den skal, den laver et link med enme, og dato. men når man så trykker på linket hopper den til index siden, og der er det den bare skal udskriver data'en som passer med linket. så mit problem er at den ikke udskriver det der passer med linket,
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. april 2007 - 20:19 #5
Hvad er værdien af $php_self ????
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 20:26 #6
hmm, så er jeg lidt lost nu... er det ikke det rigtig at bruge eller er jeg helt galt på den
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. april 2007 - 20:28 #7
$php_self er ingen standart variable, tror du mener $_SERVER['PHP_SELF']
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 20:36 #8
ja, det er rigtig, men er kommet til at se jeg jo ikke har givet mit link en værdi, hvordan gør jeg lige det...?
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. april 2007 - 21:01 #9
hvilken værdi skal du give videre med linket og hvad skal din $_GET['variable'] hedde ??
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 21:02 #10
det er id, der skal gives videre

har prøvet lidt af dette

echo"<br><a href=\"$_SERVER[PHP_SELF]\?".$id."\" name=\"nyhed\">".$dato." ".$emne."</a>"; }"</td>";

er det ikke den rette vej
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. april 2007 - 21:07 #11
jo, det er rigtigt.
du kan også gøre noget ala:
echo"<br><a href=\"$_SERVER[PHP_SELF]\?id=".$id."\" name=\"nyhed\">".$dato." ".$emne."</a>"; }"</td>";

Så kan du hente værdien med :
$get_id = intval( $_GET['id'] );
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 21:08 #12
bygget videre

echo"<br><a href=\"$_SERVER[PHP_SELF]?id=".$id."\" name=\"nyhed\">".$dato." ".$emne."</a>"; }"</td>";
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. april 2007 - 21:09 #13
echo "<br><a href=\"{$_SERVER[PHP_SELF]}?id=".$id."\" name=\"nyhed\">$dato $emne</a>";
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 21:10 #14
hehe godt remt
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 21:11 #15
skal det være tuborg tegn der
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 21:11 #16
den her er ikke helt rigtig vel?

<form method=\""$get_id = intval( $_GET['id'] );"\">";
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. april 2007 - 21:12 #17
Det er det bedste når du har et array inden mellem ".
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 21:13 #18
oki
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. april 2007 - 21:14 #19
Nope, din form method er hvordan din form sender de indtastede værdier videre. Det kan enten være get eller post, standart er post.
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. april 2007 - 21:16 #20
Okay, når, så skal $get_id = intval( $_GET['id'] ); være i min sql sætning?
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. april 2007 - 22:53 #21
Ja du skal bruge $get_id i din sql, når du skal hente dataerne.
Avatar billede dkfire Nybegynder
11. april 2007 - 12:51 #22
Hvor langt er du nået ???
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. april 2007 - 12:54 #23
dkfire: Er du ved at rydde om på eksperten, du spammer min indbakke! :o)
Avatar billede codemanager Nybegynder
15. april 2007 - 23:27 #24
jeps, har fået det hele til at virker, vil du smide et svar? :)
Avatar billede codemanager Nybegynder
28. april 2007 - 21:19 #25
.