Avatar billede konradsen Nybegynder
09. april 2007 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vis tabeller i mdb med bestemt navn

Hejsa,

Jeg ønsker at få vist alle tabeller i en MDB som begynder med "page_".

Jeg har fundet dette script som viser ALLE tabeller, men skal som sagt kunne lave en liste KUN på de tabeller der starter med "page_".

<%
Const adSchemaTables = 20

Set objConnection = CreateObject("ADODB.Connection")
Set objRecordSet = CreateObject("ADODB.Recordset")

objConnection.Open _
    "Provider = Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; " & _
        "Data Source = 'C:\WebData\db\data.mdb'"

arrCriteria = Array(Empty, Empty, Empty, "Table")

Set objRecordSet = objConnection.OpenSchema(adSchemaTables, arrCriteria)

Do Until objRecordset.EOF
    Response.Write "Table name: " & objRecordset.Fields.Item("TABLE_NAME") & "<br>"
    Response.Write "Table type: " & objRecordset.Fields.Item("TABLE_TYPE") & "<br><br>"
    objRecordset.MoveNext
Loop

%>

Nogen der kan hjælpe ?! :o)
Avatar billede softspot Forsker
09. april 2007 - 13:14 #1
Det må være noget i stil med dette:

Do Until objRecordset.EOF
  if lcase(left(objRecordset.Fields.Item("TABLE_NAME"), 5)) = "page_" then
    Response.Write "Table name: " & objRecordset.Fields.Item("TABLE_NAME") & "<br>"
    Response.Write "Table type: " & objRecordset.Fields.Item("TABLE_TYPE") & "<br><br>"
  end if
  objRecordset.MoveNext
Loop
Avatar billede konradsen Nybegynder
09. april 2007 - 13:24 #2
Damn... Du styre sQ softspot !
(Eller budre jeg måske læse lidt mere om ASP/SQL) :P

Jeg takker. Kom med et svar og der er point på din konto. :o)
Avatar billede softspot Forsker
09. april 2007 - 13:30 #3
Velbekomme :)

Lige i dette tilfælde var det måske mere kendskab til VBScript der ville hjælpe dig ;-)
Avatar billede softspot Forsker
09. april 2007 - 15:21 #4
Tak for point :)