Avatar billede Slettet bruger
09. april 2007 - 12:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad forskel er der på OEM og standardpakke til Win XP Pro

Der er en kraftig prisforskel på en Windowsversion, men jeg er i tvivl hvad fordel jeg vil få ved at købe standardversionen til ca 2800 kr eller oemversionen til ca 1000 på edbpriser. Jeg ved, at der skal købes noget hardware sammen med oemversionen, men er der ellers andre fordele ved at købe den dyre version. Må jeg f.eks installere den på flere maskiner ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 12:15 #1
En OEM version er en version som du selv skriver sælges med et stykke HW, og den må ifølge MS IKKE flyttes over på en anden maskine når den først er installeret, og derudover er der INGEN support fra MS på OEM produkter.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2007 - 12:31 #2
For er være sikker: Jeg må gerne flytte standardversionen over på flere maskiner. Må jeg have den på flere maskiner. Ved du hvor længe en støtte fra MS varer?. Jeg har tidligere været nødt til at ringe til MS med min lovlige oemversion efter en formatering og de sagde det ville koste 500 kr for en opringning, men det gik alligevel uden ekstra betaling
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
09. april 2007 - 12:35 #3
Du kan sige det sådan, at en OEM licens lever og dør med maskinen. Den er billig og må derfor kun bruges på en pc. Dette gælder også retail udgaven.

Billigste løsning, køb licens til xp home + en mus til hver af dine maskiner. Koster ca. 800,- + moms pr. pc.

/Jacob
www.eze.dk
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2007 - 12:47 #4
Er det korrekt fostået at den dyre udgave ,det du kalder retailudgaven, også kun må bruges på en maskine
Det er det vigtigste for mig at vide
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 12:49 #5
ja ellers skal du købe en 3 eller 5 licens version (mener kun det er en 5 version du kan købe), den kan installeres lovligt på 5 maskiner.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 12:54 #6
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2007 - 13:13 #7
Tak for det. Nu ved jeg hvor jeg står