Avatar billede broegaard Nybegynder
09. april 2007 - 11:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hent data fra felt i change-event

Jeg har et felt hvor jeg har lavet en change-event. Denne event skulle gerne lave en søgning ud fra de data der er tastet ind hver eneste gang der blive tastet et nyt tegn ind.
Problemet er at når jeg prøve at hente værdien som skulle være tastet ind (Me.Feltnavn) får jeg den oprindelige værdi (den værdi der var i feltet da jeg startede indtastningen). Hvordan får jeg fat i den "string" som brugeren ind til videre har tastet ind i feltet?
Avatar billede mugs Novice
09. april 2007 - 12:09 #1
sandsynligvis fordi den indtastede værdi endnu ikke er lagret i tabellen. Du kan gennemtvinge en lagring med denne, men om det afhjælper dit problem er jeg ikke klar over.

Docmd.save
Avatar billede broegaard Nybegynder
09. april 2007 - 12:51 #2
Feltet er ikke tilknyttet et felt i en tabel. Feltet skal bare bruges til at skrive en søge tekst i. Problemet er at Me.Feltnavn ikke returnere den værdi der er aktuel i feltet.
Avatar billede mugs Novice
09. april 2007 - 13:25 #3
På Thomas Jepsen's side MakeItEasy.dk er der en fremragende dynamisk søgefunktion
Avatar billede terry Ekspert
09. april 2007 - 13:29 #4
try
Me.Feltnavn.Value
Avatar billede broegaard Nybegynder
09. april 2007 - 14:01 #5
Jeg har prøvet Thomas Jepsens dynamiske søge funktion men den virke ikke helt som jeg ønsker. Når man f.eks. taster et par bogstaver ind vil jeg have at den opdatere underformularen så man kan se hvad man får af resultater. (lidt lige som google-suggest). Problemet er bare at jeg ikke kan få fat i værdien i feltet før jeg trykker enter eller går ud af det.
Avatar billede broegaard Nybegynder
09. april 2007 - 14:02 #6
Me.Feltnavn.Value virker heller ikke
Avatar billede terry Ekspert
09. april 2007 - 14:37 #7
You need to put some code in the KeyUP event

... Me.FeltNavn.Text
Avatar billede broegaard Nybegynder
09. april 2007 - 15:07 #8
ja det ser ud til at virke, tak terry
Avatar billede terry Ekspert
09. april 2007 - 15:12 #9
selv tak