Avatar billede heloo Nybegynder
08. april 2007 - 17:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hente celle i excel ark

Jeg leger lidt med excel.

string strFile = Server.MapPath("App_Data/xx/xx.xls");
        OleDbConnection connection = new System.Data.OleDb.OleDbConnection("provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; data source='" + strFile + " '; " + "Extended Properties=Excel 8.0;");

        DataSet ds = new DataSet();
        OleDbDataAdapter cmd = new OleDbDataAdapter();
        cmd = new OleDbDataAdapter("select * from [Tekst$]", connection);

        cmd.Fill(ds);
        GridView1.DataSource = ds;
        GridView1.DataBind();

og det virker fint.

Men hvis jeg kun skal bruge indholdet af en bestemt celle hvordan henter jeg så det?

Har prøvet med cellenavnet istedet for * i sql'en med det spiller vist ikke.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. april 2007 - 15:19 #1
Prøv sådan en form her:
Select * from [Sheet1$A1:B10]
Mvh
Avatar billede heloo Nybegynder
09. april 2007 - 18:12 #2
Heysa, Jaa det er da muligt, men giver ikke en enkelt celle...
har prøvet med f.eks [Sheet1$A1]og det spiller ikke...
Avatar billede heloo Nybegynder
09. april 2007 - 18:15 #3
man man kan jo bruge datasettet...
ds.Tables[0].Rows[3][1].ToString()
Men findes der ikke noget som hedder excelreader?
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2007 - 10:01 #4
Hvis du selv har hands-on med excel-arket, kan du måske også benytte denne teknik hvor du angiver et navn i arket, som du så henter i din select.
http://support.microsoft.com/kb/311731/
... Hvis du i excel navngiver et område - viser editoren dig navngivningen... Du kan muligvis benytte den direkte i din select også.
Mvh
Avatar billede heloo Nybegynder
12. april 2007 - 10:23 #5
oki send bare et svar her ;-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2007 - 10:38 #6
ok :o)
(men altså ... dit eget forslag med at hente det fra dataset' et jo fint gangbar, men måske uhendsigtsmæssig hvis du suger 14 GB ud af regnearket for at vise en enkelt værdi).
Mvh
Avatar billede heloo Nybegynder
12. april 2007 - 10:48 #7
ja du har ret med dataset... (det er meget lille så jeg gør bare det lige nu)
Men jeg synes måske det kunne gøres pænere når jeg kun henter en værdi af gangen...
Jeg leger lidt med det en dag jeg keder mig... måske år 2050.... ha ha
takker ;-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2007 - 11:14 #8
:o)