Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
08. april 2007 - 09:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med at vise Data fra Select linje, men en anden Select.

Hej, jeg har problemer med en SQL linje i en Reader.

Hvis jeg bruger denne kode så kan jeg ikke få noget data vist, den viser intet:
"SELECT COUNT(DogImageDate) AS Amount, DogImageDate, DogImageID FROM EnggaardImages WHERE DogImageDate NOT LIKE (SELECT TOP 1 DogImageDate FROM EnggaardImages ORDER BY DogImageDate DESC;) GROUP BY DogImageDate ORDER BY DogImageDate DESC;"

Men hvis jeg bruger denne kode så får jeg data vist:
"SELECT COUNT(DogImageDate) AS Amount, DogImageDate, DogImageID FROM EnggaardImages GROUP BY DogImageDate ORDER BY DogImageDate DESC;"

Så får jeg dette i udskrift:
Images(6)
Images(1)

Men jeg vil ikke have vist det første, derfor bruger jeg Select TOP 1, så jeg gerne skulle få noget som dette i udskrift:

Images(1)

Men jeg kan ikke få det til at virke.

Min Database er en MS Access og har prøvet "NOT IN", kan nogle se hvad fejlen er eller se en løsning på dette.
Avatar billede kalp Novice
08. april 2007 - 10:28 #1
"SELECT COUNT(DogImageDate) AS Amount, DogImageDate, DogImageID FROM EnggaardImages WHERE DogImageDate NOT IN (SELECT TOP 1 DogImageDate FROM EnggaardImages ORDER BY DogImageDate DESC) GROUP BY DogImageDate ORDER BY DogImageDate DESC;"
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
08. april 2007 - 12:15 #2
Nej heller ikke...
Avatar billede tafkab Nybegynder
08. april 2007 - 12:19 #3
Et skud i tågen:

SELECT COUNT(DogImageDate) AS Amount, DogImageDate, DogImageID FROM EnggaardImages WHERE DogImageDate <> (SELECT TOP 1 DogImageDate FROM EnggaardImages e ORDER BY e.DogImageDate DESC;) GROUP BY DogImageDate ORDER BY DogImageDate DESC;
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
08. april 2007 - 12:49 #4
Nej desværrer heller ikke. viser side fint men ingen data.

Jeg har en anden SQL jeg kalder lidt før hvor jeg skal bruge
SELECT TOP 1 DogImageDate FROM EnggaardImages ORDER BY DogImageDate DESC;

Kunne jeg her lave en Session("DogImagesShow") = DogImageDate

og så bruge denne session i den SQL jeg skal bruge her hvor den siger Not Like 'Session("DogImagesShow")' eller er det slet ikke måden at gøre det på !??
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
13. april 2007 - 00:15 #5
lukker