Avatar billede alexandre Nybegynder
08. april 2007 - 02:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

formmail.php tilføje timestamp i subjekt linje

Hej,
jeg har en kontakt formular, hvor i den email jeg modtager, vil jeg gerne vil have at subjekt linje indholder et 'timestamp' af hvornår emailen blev sendt.
Det er incl. dato og tid(med sekunder)
et eksempel af subjektet: TID: 0704-124530
07 dag
04 måned
klokken: 12:45:30

jeg har søgt meget på emnet, men uden at kunne finde noget brugbar.

hvis nogen har et code snip jeg kan bruge, giver jeg gerne alle 200 points.

På forhånd tak.
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2007 - 03:09 #1
Altså du kan bruge date()-funktionen i php, sammen med time().

Du skriver bare:

$tid = "Den". date("j/n-Y", time()). " kl. ". date("G:i:s", time());

Giver fx "Den 8/4-2007 kl. 3:08:17", hvis klokken er omkring det den er nu.

Kig nærmere på php.net/date for at gøre den præcis som du ønsker :-)
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2007 - 03:09 #2
Jeg lægger lige et svar, og smutter i seng. :-)
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
08. april 2007 - 03:12 #3
Hov, undskyld, så ikke lige hele spørgsmålet, prøver lige igen:

$tid = date("dm-his", time());

Giver "$tid = 0804-031215" fx :-)
Avatar billede mtrolle Nybegynder
08. april 2007 - 17:47 #4
tobias, du behøver ikke skrive time() i date. Blot skriv
$tid = date("dm-his");
Avatar billede alexandre Nybegynder
08. april 2007 - 18:54 #5
Hej,
Det var mere eller mindre det som jeg havde i forvejen, men jeg kan stadig ikke få tiden til at komme frem i subjekt linje.

Jeg paster lige lidt af den kode jeg har:
,---8<---
$tid = date("dm-his");

$recipient = $_REQUEST["recipient"];

$subject = "webmail: ".$_REQUEST["tid"]."ON:".$_REQUEST["emnet"];;

$email = trim($_REQUEST["email"]);

$content = parse_form($HTTP_POST_VARS);

mail_it(stripslashes($content), stripslashes($subject), $email, $recipient);

$redirect = "mail_sent.html";
`--->8---
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2007 - 18:58 #6
$subject = "webmail: ".$tid."ON:".$_REQUEST["emnet"];;
Avatar billede alexandre Nybegynder
08. april 2007 - 19:35 #7
spillemand, lægger du en svar, så u kan få nogle points.

Skal vi sige 100 points til tobias og 100 points til spillemand ?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2007 - 21:19 #8
svar
Avatar billede alexandre Nybegynder
09. april 2007 - 00:21 #9
Det var fint, Takker for hjælpen - Jeg tror jeg kommer tilbage senere med nogle
nye små tings :)