Avatar billede biver.dk Nybegynder
07. april 2007 - 11:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Udtrække data fra en html fil/txt

Hej

Jeg har nu lært at hente en hel hjemmeside, men er det muligt at sortere i den hjemmeside/udtrække de data jeg skal bruge.

Fx en stor hjemmeside med en masse indhold og jeg så bare skal bruge en aktiekurs? fx fra http://www.euroinvestor.dk/Stock/MarketOverview_DK.aspx?Stocklist=381

hvor jeg skal hente aktiekursen på a.p. møller aktie?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 12:22 #1
Hvis du viser at du har fået lov til det så vil jeg gerne hjælpe dig men ellers kan jeg da få dig lidt på sporet ( ASPHTTP )
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 12:22 #2
Avatar billede biver.dk Nybegynder
07. april 2007 - 12:27 #3
Asphttp, henter det ikke bare hele siden istedet for kun det jeg skal bruge?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 12:32 #4
jo den gør men så skal du jo bruge en spiller eller noget så du får vist det du vil vise.
Avatar billede biver.dk Nybegynder
07. april 2007 - 12:38 #5
Vil du forklare lidt om det, og om hvordan man bruger den? Det var et lidt kort svar for 200 point :) hehe
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 12:49 #6
Glem det ville ellers have hjulpet men hvorfor en så latterlig linje som "Det var et lidt kort svar for 200 point :) hehe"  har du overhovedet fået lov til at hente de aktie oversigter !??

Brug nu mit link og brug

Set HttpObj = Server.CreateObject("AspHTTP.Conn")
HTTPObj.Url = "http://www.myfinancialpage.com/scripts/update3.asp"
HTTPObj.PostData = "suid=jimb&pwd=macabre&id=32&val=1.5"
HTTPObj.RequestMethod = "POST"
strResult = HTTPObj.GetURL

til at hente siden med, og så kasn du bruge noget ala

    Read = instr(1,strResult,"<table")
    Read = instr(Read,strResult,"</table")
    Read = instr(Read,strResult,"<table")
    ReadEnd = instr(Read,strResult,"<")
    Results = mid(strResult,Read,ReadEnd-Read)

så kan du Respons.Write Results

så udskriver den kun det mellem den første Tabel start og tabel slut.
Avatar billede biver.dk Nybegynder
07. april 2007 - 13:05 #7
Slap lige lidt af, det var skam ikke ondt ment :)
Avatar billede biver.dk Nybegynder
07. april 2007 - 13:53 #8
hvis jeg spørger meget pænt, kan jeg så få dig til at forklare lidt om hvordan nedenstående fungerer:

    Read = instr(1,strResult,"<table")
    Read = instr(Read,strResult,"</table")
    Read = instr(Read,strResult,"<table")
    ReadEnd = instr(Read,strResult,"<")
    Results = mid(strResult,Read,ReadEnd-Read)

så kan du Respons.Write Results