Avatar billede simsen Mester
07. april 2007 - 09:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette funktion i anden cs fil

Hej,

Jeg har følgende funktion, som virker perfekt, når jeg lægger den i samme fil, som hvor jeg har treeviewet..... Men når jeg forsøger at lægge den ud i en seperat cs fil (for at genbruge) - får jeg følgende fejl: Error    1    'System.Web.UI.WebControls.TreeView' does not contain a definition for 'ChildNodes'

Funktionen:
//Henter Submenu tabellen
    public FStatus GetSubMenu(TreeView n, int parentId)
    {
        FStatus status = FStatus.Failure;

        DataRow r = null;
        DataTable AItems = new DataTable();

        try
        {
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("MenuID", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("ParentMenuID", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("MenuName", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("HasChilds", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("Body", Type.GetType("System.String")));

            command.CommandText = "SELECT MenuID, ParentMenuID, MenuName, HasChilds, Body FROM Sider WHERE ParentMenuID = @ParentMenuID";

            command.Parameters.AddWithValue("@ParentMenuID", parentId);
            OleDbDataReader myReader = command.ExecuteReader();

            //går gennem tabellen og lægger ind i rækker
            while (myReader.Read())
            {
                r = AItems.NewRow();

                try
                {
                    TreeNode t = new TreeNode(myReader["MenuName"].ToString(), myReader["MenuID"].ToString());
                    t.SelectAction = TreeNodeSelectAction.Expand;
                    t.Expanded = false;
                    n.ChildNodes.Add(t);
                }
                catch
                { }

                //Tilføjer rækken til datatable
                AItems.Rows.Add(r);
            }

            myReader.Close();
            status = FStatus.Success;
        }
        catch
        { }

        return status;
    }

Altså: Jeg har en funktion (der fungerer uden fejl), som jeg vil lægge ud i en seperat cs fil, for så at kalde, når jeg har behov for den.....men når jeg forsøger det fremkommer ovennævnte fejl. Nogen der kan hjælpe mig med problemet?

mvh
simsen :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. april 2007 - 09:16 #1
prøv med:
public FStatus GetSubMenu(TreeNode n, int parentId)
Avatar billede simsen Mester
07. april 2007 - 09:35 #2
dr_chaos

Selvfølgelig...........ikke sådan når jeg copy/paster og så glemmer at ændre de forskellige *suk*

Tak for hjælpen endnu engang......smidt et svar

mvh
simsen :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. april 2007 - 09:50 #3
hehe
svar :)