Avatar billede mester Nybegynder
06. april 2007 - 22:12 Der er 6 kommentarer

Skjul scrollbars på webside

Jeg har lavet en portal der viser medarbejder information via en webside. Siden opdateres ved hjælp af refresh i matatag.
vga signalet bliver så konverteret  til tv signal som vises på virksomhedens tv skærme.

Jeg har dog et stort problem, da jeg ikke kan skjule mine scrollbars. De vises som gro deaktiverede.

Hvordan kan jeg sikre mig at de fjernes både når skærmbilledet er mindre end visningen og selvfølgelig også ved overflow.

Det er sikkert nemt men jeg kan ikke hitte på hvordan.

Det var nemt i det gamle asp ved hjælp af script men det kan jeg ikke få til at virke her.

Hvis det har nogen interesse så koder jeg i C#
Avatar billede keysersoze Guru
06. april 2007 - 22:51 #1
Om du koder asp eller c# kan jeg ikke helt se hvad skulle gøre nogen forskel - hvad har du gjort i asp?

style="overflow: hidden;"?
Avatar billede mester Nybegynder
06. april 2007 - 23:13 #2
I det gamle asp åbnede jeg siden som pop up med
window.open("show.asp?skm=1","Welcome","fullscreen=yes,status=no,toolbar=no,location=yes,menu=no,resizeable=no,scrollbar=no");setTimeout("videre.close()", 10000);
og så fik jeg ikke vist mine scrollbars. Det virrker ikke i .net

Den vil stadig vise dem som grå ikke aktive bjælker
Avatar billede mester Nybegynder
06. april 2007 - 23:16 #3
Det allerbedste ville være at jeg i koden kunne lave siden til fullscreen kun med sideindhold, næstbedst vil være som popup
Avatar billede keysersoze Guru
06. april 2007 - 23:29 #4
Du kan ikke lave load-siden til fullscreen, du kan til nød ændre størrelsen på vinduet men ikke ændre på udseende - det skal gøres vha javascript.

ovenstående kode er javascript og det er klienten og ikke serveren der tolker det - derfor vil det give samme resultat i .NET som i ASP medmindre der er andre forskelle.
Avatar billede keysersoze Guru
06. april 2007 - 23:30 #5
"det skal gøres vha javascript" = der skal åbnes et nye vindue med javascript.
Avatar billede keysersoze Guru
04. juli 2007 - 17:45 #6
lukketid?