Avatar billede bobbedude Nybegynder
30. maj 2001 - 15:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvem er online

jeg leder efter et script der kan vise hvilke IPer der er online på et website.
Avatar billede nuno Nybegynder
30. maj 2001 - 15:24 #1
du kan lave session variable, der holder brugerens ip adresse

fx Session(\"ipnr\") = request.servervariables(\"REMOTE_ADDR\")

/nuno
Avatar billede bobbedude Nybegynder
30. maj 2001 - 15:26 #2
Nuno kan du evt henvise til et helt script tak.
Jeg er ikke 100% ASP haj :ø)
Avatar billede sir_xxx Nybegynder
30. maj 2001 - 15:26 #3
<?php
print \'<font face=\"helvetica\" size=\"2\" color=\"#000000\">\';

$mysql_host = \"\";
$mysql_user = \"\";
$mysql_password = \"\";
$db = \"\";
$ip = $REMOTE_ADDR;

mysql_connect($mysql_host,$mysql_user,$mysql_password);
mysql_select_db(\"$db\");
$time = explode(\" \",microtime());
$array1 = $time[0];
$array2 = $time[1];

    $r = mysql_fetch_row( mysql_query(\"SELECT * FROM online_users WHERE ip like \'$ip\'\"));
    if ($r == (false))  {
    mysql_query(\"INSERT INTO online_users (id,ip,name,date) values (\'\',\'$ip\',\'\',\'$array2\')\");
    }
mysql_query(\"DELETE FROM online_users where date < $array2 - 400\");
$res = mysql_query(\"SELECT * FROM online_users\");
$tal = mysql_num_rows($res);
if ($tal == \"1\") {
$bru = \"1 Bruger online\";
}
else {
$bru = \"$tal brugere online\";
}

?>

Hej, der er <?=$bru?>
Avatar billede sir_xxx Nybegynder
30. maj 2001 - 15:27 #4
Og IGEN er jeg en SPASSER

SORRYYYY
Avatar billede bobbedude Nybegynder
30. maj 2001 - 15:29 #5
sir xxx
Du er ikke en spasser men det var egentlig et ASP script jeg var ude efter sorry, men måske andre kan bruge det :ø)
Avatar billede bobbedude Nybegynder
30. maj 2001 - 15:30 #6
Jeg vil IP nummeret på dem der er online ikke bare hvor mange der er online.
Avatar billede sir_xxx Nybegynder
30. maj 2001 - 15:31 #7
:-( ja, sorry!
Avatar billede sir_xxx Nybegynder
30. maj 2001 - 15:32 #8
Avatar billede nuno Nybegynder
30. maj 2001 - 15:35 #9
hvis du vil have en samlet liste er du nødt til at lave applikations variable - hvor du fx kan sætte den til (i en global.asa fil):

<SCRIPT RUNAT=Server Language=VBScript>
Sub Session_OnStart
    Application(\"iplist\") = Application(\"iplist\") & \"|\" & Session(\"ipnr\")

End Sub
</SCRIPT>

du vil nu have en liste der bliver udbygget hver gang en session starter

tilsvarende når en session slutter:

<SCRIPT RUNAT=Server Language=VBScript>
Sub Session_OnEnd
    Application(\"iplist\") = Replace(Application(\"iplist\"),Session(\"ipnr\")&\"|\",\"\")

End Sub
</SCRIPT>

dette er IKKE testet af - og skal sikkert tilrettes godt og grundigt inden det virker - men det burde give den grundlæggende idé

/nuno
Avatar billede bobbedude Nybegynder
12. juni 2001 - 10:31 #10
Jeg er desværrer ikke nogen ASP Haj men ellers tak Nuno.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
12. juni 2001 - 12:13 #11