Avatar billede mn Nybegynder
04. april 2007 - 14:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VSTO word AddIn. NewDocument event fyrer ikke ved første dokument

Hej alle,

Håber der er nogen der har rodet med VSTO. Jeg har et scenarie, der umiddelbart ser simpelt ud, men driller mig lidt.

Jeg vil gerne udføre noget arbejde, i et dokuments new-event. Hvis jeg benytter følgende codebehind virker det, når man trykker på "ny"-knappen, men ikke for det første dokument, der er det der åbner når word starter. Det dokument vil jeg også gerne kunne lave noget op mod.

Her er sourcekoden:

using System;
using System.Windows.Forms;
using Microsoft.VisualStudio.Tools.Applications.Runtime;
using Word = Microsoft.Office.Interop.Word;
using Office = Microsoft.Office.Core;

namespace WordAddIn1
{
    public partial class ThisAddIn
    {
        private void ThisAddIn_Startup(object sender, System.EventArgs e)
        {
            MessageBox.Show("AddIn_Startup");
        }

        private void ThisAddIn_Shutdown(object sender, System.EventArgs e)
        {
            MessageBox.Show("AddIn_Shutdown");
        }

        #region VSTO generated code

        /// <summary>
        /// Required method for Designer support - do not modify
        /// the contents of this method with the code editor.
        /// </summary>
        private void InternalStartup()
        {
            ((Word.ApplicationEvents4_Event)this.Application).NewDocument += new Microsoft.Office.Interop.Word.ApplicationEvents4_NewDocumentEventHandler(ThisAddIn_NewDocument);

            this.Startup += new System.EventHandler(ThisAddIn_Startup);
            this.Shutdown += new System.EventHandler(ThisAddIn_Shutdown);
        }

        void ThisAddIn_NewDocument(Microsoft.Office.Interop.Word.Document Doc)
        {
            MessageBox.Show("AddIn_NewDoc");
        }

        #endregion
    }

Har også tænkt i alternativer. Om man kan få word til ikke at åbne dokumentet som standard, men... det er en workaround. Det optimale er også at fange den første event.

Håber der er nogen der kan give mig et skub med på vejen.

Mvh. Morten
Avatar billede mn Nybegynder
04. april 2007 - 14:08 #1
Det skal siges at den lidt syrede casting jeg laver omkring opsætningen af newdocument er hapset fra denne artikel på codeproject http://www.codeproject.com/office/wordaddinpart1.asp
Avatar billede mn Nybegynder
24. august 2010 - 11:05 #2
Lukker spørgsmål